زندگینامه شهید رسول مصطفائی اولین خبرنگار شهید صدا و سیما


شهید رسول مصطفائی در سال ۱۳۳۷ در شهر آبادان در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود .

#خبرنگار#شهید#مطفایی


از همان اوان کودکی عشق و علاقه به اسلام و نفرت عمیق خود را  به طاغوت و طاغوتیان نشان می داد .
در اوج اختناق و فشار ساواک بر ایران به خواندن کتابهای ممنوعه می پرداخت و این کتابها را به سایر دوستان نیز می داد و بدین طریق به خودسازی و دگرسازی می پرداخت .
رسول برای اینکه بیشتر به جنایات رژیم پی ببرد و با درد و رنج مردم مستضعف بیشتر آشنا شود به حلبی آبادهای تهران ، شیراز ، آبادان و سایر نقاط کشور سر می زند .
گاه شعر و داستان می گفت و محتوی داستان و شعرش بیشتر فریاد امت مستضعف ایران بود . در جریان پای گیری انقلاب ، رسول که از قبل خود را آماده چنین روزهای کرده بود و تا حدودی با مسائل و جنایات خاندان پهلوی آشنا بود فعالیت گستردهای را جهت پیشبرد انقلاب آغاز کرده به قم می رفت و اعلامیه های امام خمینی را که خطاب به امت مسلمان صادر می شد به آبادان می آورد و در سطح شهر پخش می کرد .
شهید مصطفائی به کار خبرنگاری علاقه فراوان داشت و در سال ۱۳۵۹ به عنوان خبرنگار صدا و سیما مرکز آبادان مشغول به کار شد و به عنوان خبرنگار جنگی به جبهه جنگ رفت  در جبهه بعد از اتمام کارهای خبریش اسلحه به دست می گرفت و علیه صدامیان می جنگید و بزرگترین آرزویش این بود که در راه خدا و به خاطر خدا شهید شود و سرانجام در تاریخ ۱۷/۹/۱۳۵۹ به آرزوی دیرین خود رسید و در جبهه آبادان به فوز عظیم شهادت نائل آمد .

روحش شاد و یادش گرامی باد

وصیت نامه شهید رسول مصطفائی:
 بنام خدا و با درود به مقام شهداى گلگون کفن انقلاب اسلامى به رهبرى امام خمینى انقلابى بس عظیم و شگرف که تنها راه سعادت بشر از قید و بندها و اسارتهاى ابرقدرتهاى قدار روزگار است و شهادت تنها راه استمرار و جان گرفتن ریشه هاى این نجات دهنده انسانها و تاریخ است و من شهادت را که همان آغاز گر زندگى واقعى و معراج انسان به سوى خداست برگزیدم.مادرم مادر خوبم هیچگاه کسى را به اندازه تو دوست نداشتم و امیدوارم که توانسته باشم پسر خوبى براى تو بوده باشم. پدر عزیزم عصاره رنج ومحنت امیدوارم توانسته باشم قسمتى از رنجهاى زندگیت را تسکین داده باشم. خواهران خوبم با اینکه دلم نمیخواهد شما را ترک کنم ولى عشق به شهادت سراپاى وجودم را فراگرفته و شما را به خدا مى سپارم. برادران عزیزم امیدوارم در پناه خدا باشید واستوار در مقابل کفر و الحاد و سربازان امام خمینى امیدوارم راهى بروید که مورد خشنودى خدا و ائمه اطهار باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.