نصف نفرات تیم پناهدگان المپیک ایرانی هستند!

تیم پناهندگان برای چندمین دوره از بازی‌های المپیک است که مورد توجه قرار گرفته و قرار است در پاریس هم با حضور ۳۶ ورزشکار در این تورنمنت مهم به میدان برود. نکته جالب و در‌عین‌حال نگران‌کننده برای ورزش ایران اینکه تقریبا نیمی از اعضای این تیم را ۱۴ ایرانی تشکیل می‌دهند!

بازی‌های المپیک پاریس در شرایطی قرار است کمتر از سه ماه دیگر آغاز شود که برنامه‌ریزی برای حضور کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها با چیزی که انتظار می‌رفت، هم‌خوانی ندارد. ایران در پاریس کاروان بسیار کوچکی خواهد داشت و شانس مدال طلای چندان زیادی هم برای این کاروان تصور نمی‌شود.

اگرچه هنوز کشتی به‌عنوان امید اول کاروان ایران در این بازی‌ها می‌تواند جور بقیه را بکشد، ولی آن‌طورکه فدراسیون کشتی پیش‌بینی کرد، نباید توقعات بی‌جا داشت و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن عنوان شده که باید انتظار دو مدال طلا را داشت.

همان‌قدر‌که شانس مدال طلا پایین آمده، تعداد ورزشکاران اعزامی از ایران تحت عنوان کاروان ایران هم کم شده است. البته که این به معنای کم‌بودن ورزشکاران ایرانی در بازی‌های المپیک پاریس نخواهد بود. فارغ از چهره‌های مطرحی که قرار است با پرچم سایر کشور‌ها در این دوره المپیک شرکت کنند، مثل کیمیا علیزاده که با پرچم بلغارستان می‌آید یا سعید ملایی که با پرچم جمهوری آذربایجان شرکت خواهد کرد، تیم پناهندگان کمیته بین‌المللی المپیک هم حضور دارد که ایرانی‌ها نقش بسزایی در تشکیل‌دادن آن دارند.

تیم پناهندگان برای چندمین دوره از بازی‌های المپیک است که مورد توجه قرار گرفته و قرار است در پاریس هم با حضور ۳۶ ورزشکار در این تورنمنت مهم به میدان برود. نکته جالب و در‌عین‌حال نگران‌کننده برای ورزش ایران اینکه تقریبا نیمی از اعضای این تیم را ۱۴ ایرانی تشکیل می‌دهند!

در فهرستی که در این زمینه اعلام شده، درسا یاوری‌وفا قرار است در بدمینتون حاضر باشد. او به بریتانیا مهاجرت کرده و در ماده انفرادی این رشته در پاریس حضور خواهد داشت. امید احمدی‌صفا هم دیگر ورزشگار ایرانی است که پس از مهاجرت به آلمان قرار است در وزن ۵۱ کیلوگرم رشته بوکس به مصاف رقبا برود.

امیر رضانژاد دیگر ایرانی حاضر در این تیم است. او هم مثل برخی دیگر از چهره‌های ورزشی ایران که مهاجرت کرده‌اند، آلمان را برگزیده و در قایقرانی در رشته اسلالوم حضور خواهد داشت. سامان سلطانی که به اتریش رفته، قرار است در کانو و در ماده اسپرینت در پاریس حضور داشته باشد.

محمد رشنونژاد هم از دیگر چهره‌های مطرح ورزش ایران است که پس از مهاجرت به هلند در قالب تیم پناهندگان در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم جودو به مصاف رقبا می‌رود. محبوبه بربری‌ژرفی هم دیگر جودوکای ایرانی تیم پناهندگان است که در وزن مثبت ۷۸ کیلوگرم در پاریس حضور خواهد داشت. محبوبه هم چند وقتی می‌شود که به آلمان مهاجرت کرده است.

از سوی دیگر کسری مهدی پور‌نژاد و دینا پوریونس را هم نباید از یاد برد؛ اولی به آلمان و دومی به هلند مهاجرت کرده و هر دو در تیم تکواندوی پناهندگان حاضر خواهند بود. به غیر از این دو نفر، هادی تیران‌ولی‌پور هم در تکواند حضور دارد که پیش‌تر به ایتالیا مهاجرت کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.