ردپای سیاست های غلط گذشته در مشکلات امروز اقتصاد کشور

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به این سوال که بصورت کمی چه میزان از مشکلات امروز به دولت‌های قبل بر می گردد:

تلاش دولت و تیم اقتصادی این بود که در مرحله اول سراغ اصلاحاتی برود که ماحصل بی عملی‌ها و یا اقدامات منفی ادوار گذشته است.

خیلی از افراد به دولت انتقاد می‌کردند که چرا در سال اول سراغ اصلاح ارز ترجیحی رفتید. اما این اقدام به منظور اقدام در اصلاح یکی از اشکالات به ارث رسیده از گذشته بود.

ناترازی در انرژی مانند برق به دلیل کم کاری ادوار گذشته در سرمایه‌گذاری و توجه به زیر ساخت‌ها بود که این دولت خود را در مرتفع کردن آن مسئول دانست.

کسری‌ها و ناترازی‌های صندوق‌های بازنشستگی میراث ادوار گذشته است که این دولت در تلاش است تا بخشی از اصلاحات مربوط به آن را از طریق برنامه هفتم پیگیری کند.

در حوزه ناترازی‌های بانکی و هم‌چنین مشکلات بوجود آمده در حوزه مسکن دولت سیزدهم میراث‌دار بدعملی‌ها و بی توجهی‌های گذشته است.

شواهد نشان می‌دهد که بخش مهمی از مشکلات امروز مانند سفته بازی و جولان سوداگری در بازارها ماحصل تصمیم‌های ناصحیح و بی توجهی‌های گذشته است.

البته مردم از بنده به عنوان سخنگوی اقتصادی دولت و وزیر اقتصاد بیش از اینکه به دنبال محاسبه تقصیر دولت‌های سابق باشم توقع دارند که اصلاحات ساختاری را برای حل مشکلات موجود پیگیری کنم که در حال پیگیری هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.