وجود محدودیت در ترمیم نمره علت نارضایتی دانشجویان

فقط یک‌ بار امکان ترمیم نمره در هر درس، آن هم با تاثیر ۵۰ درصدی سابقه تحصیلی در کنکور سال آینده، باعث ایجاد اضطراب در داوطلبان کنکور شده است و آنها این موضوع را بی‌عدالتی می‌دانند و مسئولان و آموزش و پرورش به گلایه آنها پاسخ داده‌اند.

#محدودیت#ترمیم#نمه#در_کنکور

به گزارش افسران، یکی از گلایه‌های این روزهای داوطلبان کنکور، موضوع ترمیم نمره است؛ موضوعی که با تأثیر قطعی معدل در کنکور به شدت گره خورده است. در کنکور سال آینده تأثیر معدل در کنکور ۵۰ درصد و آن هم قطعی است که این مسأله موجب شده است، داوطلبان کنکور به فکر ترمیم نمره باشند اما در حال حاضر ترمیم نمره در هر درس فقط یک‌ بار امکان‌پذیر است. 

چه دلیل قانع‌کننده‌ای برای محدودیت در ترمیم نمره وجود دارد؟

یکی از داوطلبان کنکور گفت: اول اعلام کردند هر داوطلب ۱۰ مرتبه می‌تواند در ترمیم معدل شرکت کند اما در عمل این میزان کاهش یافت و به یک بار رسید.

وی اضافه کرد: چرا امکان ترمیم نمره فقط یک بار باید باشد؟ اصلا چرا محدودیتی باید باشد؟ همان‌طور که هر فرد می‌تواند هر چقدر که دوست دارد در کنکور شرکت کند باید بتواند در امتحانات نهایی هم شرکت کند. رایگان که برگزار نمی‌شود، از افراد هزینه آن اخذ می‌شود.

داوطلب دیگری اظهار کرد: ممکن است فرد به هر دلیلی نتواند روز امتحان به خوبی از پس امتحان برآید. چرا اینقدر سختگیری می‌شود؟ واقعا چه دلیل قانع‌کننده‌ای برای محدودیت در ترمیم نمره وجود دارد؟

اضطراب و استرس نتیجه پافشاری بر یک مصوبه

یکی دیگر از داوطلبان کنکور نیز در این خصوص گفت: با توجه به اینکه در کنکور آینده سهم سوابق تحصیلی به ۵۰ درصد می‌رسد، نقش معدل امتحانات نهایی مهم است و اینکه فقط داوطلبان فقط می‌توانند یکبار در ترمیم نمره در هر درس شرکت کنند، اضطراب و استرس ایجاد کرده است. 

وی افزود: از نظر روانی هم پیش‌بینی یک‌ بار ترمیم نمره استرس ایجاد می‌کند و فرد با اضطراب سر جلسه امتحان شرکت می‌کند چون فکر می‌کند دیگر فرصت ندارد. اما اگر این امکان بیشتر باشد، شاید همان بار اول بتواند نمره خوبی کسب کند و دیگر سراغ مرتبه‌های دیگر نرود.

مافیای معدل و عدالتی که از بین می‌رود

یکی از داوطلبان کنکور اظهار کرد: یک بار ترمیم نمره فقط برای کسانی که می‌توانند از امکان کلاس خصوصی استفاده کنند، خوب است و آنهایی که این امکان را ندارند، عقب می‌مانند. 

وی اضافه کرد: مگر مصوبه کنکوری را ایجاد نکرده‌اند که عدالت برقرار شود، پس چرا عدالت را با ایجاد عدم محدودیت برای ترمیم نمره فراهم نمی‌کنند؟

درخواست برای ترمیم نمره پایان ندارد!

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: درخواست برای ترمیم نمره پایان ندارد یعنی هر چقدر فرصت دهیم، باز هم داوطلبان فرصت می‌خواهند.

وی ادامه داد: فعلا ترمیم نمره فقط یک‌ بار امکان‌پذیر است، یعنی داوطلبان و دانش‌آموزان یک‌ بار هر درس را برای ترمیم نمره امتحان می‌دهند.

مصوبه هیچ تغییری نکرده است

محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: امکان ترمیم نمره فقط یک‌ بار است و مصوبه هیچ تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: مرتبه ترمیم نمره بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.