رشد ۲۶ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران در ۷ ماه

سازمان جهانی گردشگری در گزارشی تعداد گردشگران خارجی در جهان طی ماه های ژانویه تا ژوئیه سال جاری میلادی را ۷۰۰ میلیون نفر اعلام کرد. جمعیت گردشگران خارجی در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۳ درصدی داشته است. در هفت ماهه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۴۸۹ میلیون گردشگر خارجی از نقاط مختلف جهان دیدن کرده بودند.

بر اساس این گزارش ماه ژوئیه شلوغ ترین ماه در صنعت گردشگری جهان بوده به طوری که ۱۴۵ میلیون گردشگر خارجی در این ماه به مسافرت رفته اند که معادل ۲۰ درصد کل جمعیت گردشگران خارجی در هفت ماهه ۲۰۲۳ بوده است.

بررسی مناطق مختلف جهان نشان می دهد همه مناطق جهان در هفت ماهه اول سال ۲۰۲۳ با تقاضای بالای گردشگران خارجی مواجه شده اند. اروپا به عنوان بزرگترین مقصد گردشگران خارجی با رشد ۹۱ درصدی ورود گردشگران نسبت به قبل از شیوع کرونا مواجه شده است.

خاورمیانه نیز شاهد اقبال خوبی از سوی گردشگران خارجی بوده به طوری که جمعیت گردشگران ورودی به این منطقه نسبت به قبل از شیوع کرونا در سال ۲۰۱۹ رشد ۲۰ درصدی داشته است.

بر اساس آمار این نهاد بین المللی ورود گردشگران خارجی به ایران طی ماه های ژانویه تا ژوئیه سال جاری میلادی با رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

در هفت ماهه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار گردشگر خارجی از ایران دیدن کردند اما در مدت مشابه امسال جمعیت گردشگران خارجی که به ایران سفر کردند به ۲ میلیون و ۹۷۰ هزار نفر رسیده است. رشد ۲۶ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران از ابتدای ۲۰۲۳ در حالی است که طی سال میلادی گذشته نیز با احیای صنعت گردشگری ایران پس از شیوع کرونا شاهد رشد بیش از ۴ برابری ورود گردشگران به ایران بودیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.