جانفشانی و شهادت ۵ مرزبان کشور در مزه سر

«مزه سر» در نقطه صفر مرزی تا قبل از حمله تروریستی به برجک مرزی گروهان مکسوخته در ۳۱ اردیبهشت ناشناخته و گمنام بود؛ اما بعد از مقاومت و جانفشانی و شهادت ۵ جوان رعنای مرزبانی کشور اعتبار گرفت و نامدار شد.

#شهدای#مرزبانی#مزه_سر

گروه خبرگزاری افسران: «مزه سر» یک واژه عجیب و غریب و ناآشنا، دیگر نیست؛ اصلاً از همان موقع که طالعش با حضور مرزبانان گره خورد از گمنامی‌اش کاسته شد تا اینجا که حالا و این روزها «مزه سر» دیگر مکانی ناشناخته و دور افتاده در نقطه صفر مرزی نیست و به تیتر اول روزنامه‌ها و رسانه ها تبدیل شده است آن هم نه به خاطر خود، نه به خاطر طبیعت وجودی خود و قرار داشتن در نقطه صفر مرزی؛ بلکه به خاطر اعتبار و شهرتی که به واسطه رشادت ۵ جوان غیور مرزبانی یافته است.

قصه مرزبانان برجک مرزی «مزه سر» را شنیده‌اید؛ پنج جوان رعنا و بلندبالای مرزبانی کشور که در هجوم افراد تا دندان مسلح در برجک «مزه‌ سر» گروهان مکسوخته هنگ مرزی سراوان در ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری، ساعت‌ها ایستادند و مقاومت کردند؛ برجک را حفظ کرده و تسلیم نشدند… در زیر باران رگبار دشمن، این ۵ قهرمان بودند که نفس دشمن را به شماره انداخته بودند؛ ۳ سرباز دهه هشتادی و ۲ گروهبان یکم دهه هفتادی؛ آنقدر مقاومت کردند تا درنهایت با تقدیم قطره قطره خون خود نام «مزه سر» را ماندگار کردند.

داستان رشادت و فداکاری مأموران پلیس حکایت عجیب و غریبی نیست؛ روایت ساعت‌ها، روزها، ماه‌ها و سال‌هایی است که می‌آید و می‌رود؛ از درگیری با اشرار و قاچاقچیان و متجاوزین مرزی و گروهک‌های تروریستی گرفته تا سارقان و زورگیران و اراذل و اوباش؛ اما قصه «مزه سر» روایت دیگری است، حکایتی که قرار است در تاریخ این مرز و بوم ماندگار شوند؛ به‌خصوص حالا که بنای یادبود پنج مرزبان غیور را در محل برجک مرزی «مزه سر» رونمایی کردند تا یادمان باشد که در این مرز و بوم جوانانی بودند که فارغ از سن و سال و درجه و کسوت، « مردانه» جان دادند تا نکند متجاوزی از مرز بگذرد و نامحرمی به خاک و آب و هستی‌مان دست درازی کند.

حکایت گروهبان یکم شهید «حسین بادامکی»،گروهبان یکم شهید «علی غنی با تدبیر»، سرباز وظیفه شهید «محمد جمال‌زاده»،سرباز وظیفه شهید «یونس سیفی‌نژاد» و سرباز وظیفه شهید «ناصر حیدری» حکایت آدم‌هایی است که آمدند تا حماسه بیافرینند، تاریخ بسازند و اعتبار ببخشند و بروند و از همه مهمتر روایت غیور مردانی است که از پدر و مادر و همسر و فرزند و جان و هستی خود گذشتند، اگرچه می توانستند سرتسلیم جلوی دشمن خم کنند و زنده بمانند؛ اما مردانه مقاومت کرده و با تقدیم جان خود نام جوان ایرانی و پلیس کشور را اعتباری دوباره بخشیدند.

و چه زیبا و حکیمانه مقام معظم رهبری، مرزبانان را توصیف کردند؛ آنجا که فرمودند:«شما در خانه‌هایتان نشسته‌اید؛ از مرز چه خبر دارید؟ شما پسرتان را، دخترتان را می‌فرستید مدرسه، می‌آید، نگران نیستید؛ خودتان می‌روید محلّ کار و می‌آیید، نگران نیستید؛ می‌روید در پارک می‌نشینید، نگران نیستید؛ راهپیمایی می‌کنید، نگران نیستید؛ نگران ناامنی نیستید. چه خبر دارید که آن ‌که در مرز ایستاده و جلوی دشمن را گرفته که وارد کشور نشود، او دارد چه می‌کشد؟ این را مردم خبر ندارند؛ او مظلوم است. شهدای مرزی ما مظلومند».

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.