شروع به کار ۵ ایستگاه جدید مترو پایتخت از فردا / آغاز مسافرگیری

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از پذیرش مسافر در ۴ ایستگاه جدید در خط ۶ و ایستگاه دادمان در خط ۷ در روز یکشنبه(۲۸ اسفند) خبر داد.

#مدیر_عامل_#شرکت#مترو#افتتاح#۵_ایستگاه#جدید#مترو

به گزارش خبرگزاری افسران، مسعود درستی با بیان اینکه مراسم افتتاح ۵ ایستگاه مترو امروز(شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱) با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و دکتر زاکانی شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: پذیرش مسافر در ایستگاه دادمان در خط ۷ مترو و ایستگاه‌های میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر(عج)، بوستان لاله و کارگر در خط ۶ مترو از فردا یکشنبه ۲۸ اسفندماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴ ایستگاه بهره‌برداری‌شده در خط ۶ مترو قرار دارد، افزود: این خط تاکنون با ۱۳ ایستگاه در قالب ۱۷ کیلومتر مسیر به مسافران مترو پایتخت سرویس‌دهی می‌کرد و حالا با افتتاح ۴ ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر(عج)، بوستان لاله و کارگر، عملا ۱۷ ایستگاه و ۲۷کیلومتر مسیر از محدوده دولت‌آباد تا بزرگراه شهید ستاری به‌صورت یکپارچه در خدمت مسافران شهر زیرزمینی قرار گرفت. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: با بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید در خط ۶ امکان دسترسی راحت مسافران این خط به سایر خطوط در ۵ ایستگاه تقاطعی شامل ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر با خط یک، ایستگاه میدان امام حسین(ع) با خط ۲، ایستگاه میدان حضرت ولیعصر(عج) با خط ۳، ایستگاه میدان شهدا با خط ۴ و ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس با خط ۷ فراهم شد. 

درستی در ادامه با بیان اینکه با بهره‌برداری از ایستگاه دادمان در خط ۷ مترو تهران دسترسی شهروندان و مسافران مترو به شمال غرب پایتخت تسهیل شد، افزود: با افتتاح این ایستگاه، خط هفت مترو با ۲۳ کیلومتر و ۲۰ ایستگاه در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است. 

وی در خصوص نحوه سرویس‌دهی در این ایستگاه‌ها گفت: ساعت فعالیت ایستگاه‌های جدید همانند تمام ایستگاه‌های خطوط درون‌شهری از ساعت ۵:۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۲ است و فاصله حرکت قطارها در خط شش ۱۵ دقیقه و در خط هفت ۱۲ دقیقه یک بار است.

امروز مجموع طول خطوط بهره‌برداری شده در مترو تهران به ۲۶۹ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به ۱۴۹ ایستگاه رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.