دستگیری چهارشنبه آخر سال مساوی با بازداشت تا پایان فروردین

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: با افرادی که در چهارشنبه آخر سال امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند برخورد خواهیم کرد، اگر کسی دستگیر شود تا پایان فروردین بازداشت و تحت نظر خواهد بود.

#سردار#امیری#فرمانده#همدان#دستگیری#بازداشت#آخر_فروردین

به گزارش خبرگزاری افسران، سردار سلمان امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مقابله با سرقت قاطع هستیم و همه باید پای کار بیایند تا شاهد کاهش این پدیده باشیم افزود: مردم هم بخشی از کار را بر عهده گیرند و در عمل به هشدارهای پلیسی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های فراجا در سال جدید کنترل سرقت و مبارزه قاطع با سارقان است گفت: در ایام نوروز پیشگیری از سرقت نیز مهم است که توجه به هشدارهای پلیسی نظیر بستن در منازل به ویژه بالکن‌ها، روشن کردن چراغ‌ها و… باید مدنظر باشد.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه میزان کشفیات کالا در استان طی سال جاری ۳۲۴ میلیارد تومان بوده است گفت: ارزش ریالی ۱۸ فقره از پرونده‌ها بیش از یکصد میلیون تومان بوده است.

کشف سه باند داخلی سرقت خودرو

وی به کشف صد درصدی جرایم خشن اشاره کرد و گفت: کشف سه باند داخلی سرقت خودرو و کشف ۸۷ سرقت و دستگیری ۱۱ از دیگر اقدامات بوده است.

امیری با اشاره به اینکه امسال ۶.۵ تن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه ۲۴ درصد افزایش داشته است بیان کرد: ۱۰ هزار و ۶۵۲ عملیات پلیسی در حوزه مقابله با مواد مخدر انجام شده و ۴۶ باند منهدم کردیم، بیش از ۳ هزار نفر نیز دستگیر شدند.

وی به انجام ۲۲ عملیات فرااستانی در حوزه مواد مخدر و کشف ۲۲ کیلو مواد مخدر و هفت قبضه سلاح اشاره کرد افزود: وقوع جرایم سایبری ۱۵ درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان از کاهش هشت درصدی تصادفات درون شهری و دو درصد فوتی‌ها خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های برون شهری ۱۵ درصد افزایش داشته است.

امسال ۶۷ هزار و ۹۶۶ فقره گواهینامه صادر شده است

وی با بیان اینکه ۸۱ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری و داخل شهرهاست و از مجموع تصادفات جاده‌ای ۱۸.۲ درصد در جاده‌های شهری و روستایی است خاطرنشان کرد: امسال صد هزار و ۹۴۱ مورد گذرنامه صادر شده که ۲۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امیری با اشاره به اینکه امسال ۶۷ هزار و ۹۶۶ فقره گواهینامه صادر شده است گفت: ۱۵۰ نقطه از راه‌ها ایمن‌سازی شده است.

وزارت کشور در خصوص دستگیری عوامل مسمومیت‌ دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی می‌کند

وی در خصوص دستگیری عوامل مسمومیت‌ دانش‌آموزان گفت: وزارت کشور در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کند اما مطمئن باشید پلیس در کنار سایر سازمان‌ها برای حفظ امنیت دانش‌آموزان به وظیفه خود عمل کرده و می‌کند.

فرمانده انتظامی استان همدان در خصوص کنترل ترافیک نیز عنوان کرد: تا پایان سال بیش از ۶۹ هزار گواهینامه صادر شده و ۱۱ هزار نوشماره صادر شده و شرایط ترافیک موجود به دلیل نبود زیرساخت‌ها سخت شده و باید در حوزه زیرسازی از شهرداری مطالبه کرد.

وی با اشاره به اینکه در اولویت‌های ماموریتی توفیقات خوبی داشتیم افزود: مبارزه بی‌امان و قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر اقدام خوبی بود که با جدیت در سال جدید نیز به کار خواهیم گرفت.

امیری به مبارزه قاطع با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: پیشگیری از سرقت و مقابله با سارقان و کشف سرقت‌ها مورد توجه است و یکی از برنامه‌های جدی سال آینده کشف اموال مسروقه است.

مبارزه قاطع با اراذل و اوباش و مخلان امنیت

وی با بیان اینکه مبارزه قاطع با اراذل و اوباش و مخلان امنیت عمومی در سال ۱۴۰۲ نیز جدی خواهد بود افزود: کاهش جانبختگان جاده‌ای و مدیریت ترددها و کاهش ترافیک مدنظر است، سال گذشته افزایش سفر را در نوروز داشتیم و امسال نیز با افزایش سفر جدی مواجه هستیم و باید مدیریت کنیم میزان تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری کاسته شود.

فرمانده انتظامی استان همدان ارتقای فرهنگ ترافیکی و راهنمایی و رانندگی را مهم دانست و افزود: هرچه فرهنگ رانندگی در بین رانندگان افزایش یابد سفر ایمن را بین مردم شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به افرادی که به هر نوعی به امنیت جامعه تعدی کنند هشدار می‌دهیم اظهار کرد: باید در شادی حد را شناخت و امنیت جامعه را به خطر نیانداخت.

اگر کسی در چهارشنبه آخر سال دستگیر شود تا پایان فروردین بازداشت خواهد شد

امیری تأکید کرد: با افرادی که در چهارشنبه آخر سال امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند برخورد خواهیم کرد، اگر کسی دستگیر شود تا پایان فروردین بازداشت و تحت نظر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب ما در سالهای گذشته از ترقه‌ها و مواد دست‌ساز بوده و بیشترین خطر را به خانواده‌ها زدند افزود: ترقه‌ بی‌خطر نداریم و همه ترقه‌ها خطر دارند و باید مراقب بود.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه امسال شعار پلیس «نوروزی متفاوت با پلیسی مقتدر و حرفه‌ای» است و امیدواریم نوروز متفاوتی را با رعایت هشدارها و قوانین داشته باشیم گفت: ماه رمضان هم پیش روست و امیدواریم حرمت‌شکنی در این ماه بزرگ صورت نگیرد که همکاری مردم و دستگاه‌ها در این زمینه مهم است.

وی با بیان اینکه در سال جاری اقدام خوبی با مشارکت مردم و اقدام پلیسی صورت گرفته و سرقت‌های مهم از کل سرقت‌ها از ۴۷ درصد سال گذشته به ۳۹ درصد رسیده و کاهش هشت درصدی داشتیم خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۸۱ هزار تماس با فوریت‌های پلیس داشتیم که پنج درصد کاهش داشته و ۱۶ درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه عملیاتی شده است.

ساماندهی اطلاعات ۱۹۰ مشاور املاک

امیری با بیان اینکه امسال ۱۲۲ درصد افزایش مشاوره را داشتیم و ۶۱۵ هزار نفر مشاوره و راهنمایی دریافت کردند گفت: برابر بررسی صورت گرفته ۳۷ درصد تماس‌های مردمی در حوزه عملیاتی و ۶۰ درصد در حوزه راهنمایی و مشاوره و ۳ درصد در حوزه مزاحمت بوده است.

وی از افزایش پنج درصدی سرقت مهم و افزایش ۲۳ درصدی کشف سرقت خبر داد و افزود: امسال ۱۳ هزار و ۱۴۲ مورد طرح پلیسی اجرایی شده و ۵۳ هزار و ۶۴۸ نفر هم مشارکت داشتند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۸۰۸ طرح پیشگیرانه و ۸۶۰ طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و ۳۱ هزار و ۳۳۱ مورد از بانک‌ها و موسسات داشتیم گفت: ۲ هزار و ۷۸۵ مرحله علمیات پاکسازی میادین و پارک‌ها را داشتیم.

وی به جمع‌آوری و ساماندهی اطلاعات ۱۹۰ مشاور املاک اشاره کرد و با اشاره به اجرای ۲۸ طرح مشترک استانی با رویکرد منزل، خودرو، موتورسیکلت و احشام افزود: یک‌هزار و ۵۳۲ سارق دستگیری کردیم که ۲۱۴ نفر سارق حرفه‌ای بودند.

امیری در ادامه با بیان اینکه امسال فراجا سال سختی را پشت سر گذاشت چراکه دشمن جنگ ترکیبی علیه کشور به راه انداخته بود اظهار کرد: در جریان مقابله با این جنگ رسانه‌ها رسالت قلم خود را به خوبی انجام دادند که قدردان آگاهی‌بخشی و هشداردهی این قشر به جامعه هستیم.

جهاد تبیین و ارتقای سواد رسانه‌ای

وی با اشاره به اینکه در حوزه ارتقای امنیت واقعی و روانی نقش رسانه‌ها پررنگ بوده و هست گفت: نخبگان قلمی و رسانه‌ای جامعه رسالت خود را با توجه به اینکه اطلاع‌رسانی‌های غیرمستند در فضای مجازی را شاهد هستیم، به خوبی ایفا می‌کنند که البته باید قوی‌تر شود.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه دشمن سال گذشته بیشترین توان خود را در فضای مجازی گذاشت و متاسفانه در برخی مواقع مدیریت اذهان جوان را به دست گرفت گفت: برای از دست گرفتن این مدیریت باید به رسانه‌های خود توجه کنیم، انتقاد رسانه‌های خود در جهت خیر و ارتقای کار است و دشمن عکس آن را عمل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در جهت رکود و نقصان و کاهش قلم می‌زند اما رسانه‌های داخلی در منکوب کردن امیال و سقوط دشمن تلاش‌های خوبی داشتند افزود: رسانه‌های داخلی کاری کردند که دشمن در مدیریت فضای مجازی و اذهان جوانان ما ناکام بمانند.

امیری مسئولیت رسانه‌ها در جهاد تبیین و ارتقای سواد رسانه‌ای خطیر دانست گفت: باید همه کمک کنیم سواد رسانه‌ای ارتقا یابد چراکه دشمن مسائل را وارونه و یا سیاسی کرده و به جامعه ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه معتقدیم هرجا آگاهی مردم بیشتر باشد ماموریت ما کمتر می‌شود افزود: در ۱۱ ماهه امسال قریب به ۴ هزار در هر روز تماس مردم را به پلیس داشتیم و امیدواریم این تماس‌ها را در جهت مشکلات کم کنیم و برخی تماس‌ها برای آگاهی است.

همدان استان امن کشور

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه رسانه‌ها می توانند وقوع جرم و قربانیان جرائم را کم کنند عنوان کرد: خوشبختانه همدان در سال ۱۴۰۱ یکی از استان‌های امن بود با وجود اینکه چالش‌هایی را در سطح کشور داشتیم.

وی با اشاره به اینکه همدلی و هماهنگی موجود در استان باعث شد که حفظ امنیت به خوبی ایفا شود گفت: به دلیل اهمیت جایگاه امنیت در جامعه که زیربناهای تمام امور است، نقش رسانه‌ها حائز اهمیت بوده و مشارکت مردم هم خوب بوده و انتظار دادیم این موضوع به حد اعلا برسد.

امیری با بیان اینکه اگر مردم دلسوزانه در حوزه امنیت ورود کنند می‌توانیم امنیت خوبی را در جامعه ایجاد کنیم و بدون مشارکت مردم امور محقق نخواهد شد گفت: آسیب‌های اجتماعی و جرایم زمانی کمرنگ خواهد شد که مشارکت مردم باشد.

وی یکی از مصادیق مشارکت عمومی را اطلاع‌رسانی است و مردم هرچه به توصیه‌های پلیسی توجه کنند قطعا با قوانین و مقرارت شاهد کاهش جرایم و ارتقای امنیت خواهیم بود افزود: در آستانه چهارشنبه‌سوری هستیم و متاسفانه در این راستا سرمایه‌هایی اجتماعی را از دست می دهیم که سال گذشته و امسال شاهد فوتی در این زمینه بودیم و باید بیشتر مراقب باشیم.

فرمانده انتظامی استان همدان نقش رسانه‌ها را در هشدار و تبیین خطرات چهارشنبه پایان سال را مهم عنوان کرد و گفت: نقش خانواده‌ها پررنگ شود و پلیس باید با مشارکت خانواده‌ها نقش ایفا کند و نباید نقش خانواده‌ها را کمرنگ ببینیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.