وزارت بهداشت پاسخگوی عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری/ جذب ۲۵ هزار نیروی جدید

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به جذب ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت،گفت:از این تعداد ۵۰درصد مربوط به نیروهای بهداشت ودرمان و تنها ۵ هزار نفر مربوط به پرستاران است.

#میرزابیکی#رئیس#نظام_پرستاری#تعرفه_گذاری#خدمات#پرستاری#وزارت_بهداشت

محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری در نشست خبری با اشاره به عملکرد دوره پنجم فعالیت سازمان نظام پرستاری از حذف سیستم پرداخت قاصدک در اوائل این دوره نام برد و گفت: در سال ۹۸ پرداخت معوقات در اولویت قرار گرفت و اجرای فصل دهم و فوق العاده ویژه در دستور کار قرار گرفت؛ درحالی طراح اصلی این موضوع در وزارت بهداشت سازمان نظام پرستاری بود.

وی ادامه داد: توانستیم مجوز استخدامی بیش از ۵۲ هزار نیروی برای وزارت بهداشت گرفته شد اما از سال ۹۹ تاکنون بحث جذب اختصاصی در وزارت بهداشت نداشتیم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری افزود: این سازمان پیگیر موضوع مهم مشمولین تغییر وضعیت در قانون کارکنان دولت را بوده  تا نیروهای وزارت بهداشت را شامل شود.

میرزابیگی تصریح کرد: موافقت هایی برای جذب ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت صورت گرفته است که بیشتر برای تخت های توسعه یافته بیمارستانهاست؛البته ۵۰ درصد این جذب مربوط به نیروهای بهداشتی و درمانی و ۵۰ درصد یعنی حدود ۵ هزار نفر پرستار هستند‌.

وی با اشاره به اجرای قانون جذب نیروهای مربوط به ایثارگران و جذب تعدادی پرستاری از این طریق،خاطرنشان کرد:اکنون به ازای هر تخت بیمارستانی نیم نفر پرستار داریم.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه به علت نبود نیرو گاهی اوقات  مرگ و میربیماران  بروز پیدا می کند،ابراز کرد:با ورود رهبر انقلاب به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری کای پرستاری و ارزش های نسبی خدمات پرستاری و بسته های خدمت پرستاری در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد:قانون تعرفه گذاری بیان داشته در بخش های بستری بسته خدمتی تعریف شود در بخش های ستاره دار به صورت گلوبال و در بخش های سرپایی بسته خدمتی در ارزش های نسبی خدمات پرستاری تعریف شد و دستورالعمل های لازم ابلاغ شد.

میرزابیگی متذکر شد:آیا همان عزم ۱۵ ساله برای جلوگیری از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری وجود داشت اکنون نیز می خواهد در اجرای دستورالعمل ها و اچ آی اس خلل ایجاد کند؟

وی با انتقاد از نگاه نامناسب به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری،افزود:پرداختی روز پرستار اصلا مربوط به اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری نبود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به علل ضعف در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری،تاکید:ثبت خدمات در اچ آی اس ها صورت نمی گیرد و کمیته نظارتی نیز تشکیل نمی شود.

میرزابیگی با اشاره به استخدام نیروهای طرحی و تاکید بر این کار،افزود:سوال بنده این است که پرا وزارت بهداشت و سازمان امور استخدامی به کلام و تاکید رهبری انقلاب و رئیس جمهور مبنی بر جذب حدود ۱۸ هزار پرستار دوران کرونا که از کار دور افتاده اند اقدام نمی کند..

وی با طرح این پرسش که چرا قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری علی رغم همه تمهیدات و اعتبارات تخصیص داده شده به صورت کامل  اجرایی نشده است،گفت:آیا ممکن است هنوز همان عزم ۱۵ ساله  که اکنون مانع ثبت خدمات و اچ آی اس را گرفته وجود داشته باشد؟

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه در خصوص اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری شرمنده پرستاران هستیم،بیان داشت:سازمان برنامه و بودجه بحث تعرفه گذاری را در رسانه بودجه قرار داده است‌

میرزابیگی با اشاره به موضوعات درحال پیگیری،تصریح کرد: بحث جذب و استخدام نیروهای طرحی فعال در دوران کرونا در دستور کار قرار دارد و تلاش داریم تا اینها به کار  برگردند.

وی افزود:موضوع دیگر، بحث فوق العاده خاص بوده که در حال پیگیری است؛ضمن اینکه بحث تغییر وضعیت کارکنان دولت منابعی را برای وزارت بهداشت آزاد می کند؛البته باید وزارت بهداشت وزارت کل نیروهای بهداشت ودرمان باشد.

رئیس کل نظام پرستاری تاکید کرد:مجلس می تواند وزارت بهداشت را مکلف به پرداخت فوق العاده خاص کند و این موضوع در دستور کار سازمان نظام پرستاری قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.