مسمومیت دانش‌آموزان زنجانی/ ماندگاری مسمومیت یک ساعت است

مدیر آموزش و پرورش زنجان آخرین وضعیت دانش‌آموزان مسموم در ۳ شهرستان استان زنجان تشریح کرد و گفت: مدت ماندگاری مسمومیت یک ساعت است و مصدومان بعد از آن به وضعیت عادی باز می گردند.

#مسمومیت#دانش_آموزان#زنجان#شهرستانها

  علی اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز متاسفانه حرکت بسیار نابخردانه و ناجوانمردانه عناصر که دست به تحرکاتی در مدارس دخترانه می‌زنند در مدارس زنجان تکرار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این حوادث در مدارس شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره و زنجان روی داده است، بیان کرد: تعدادی از مدارس در این شهرستان دچار مشکل شدند و تعدادی از دانش‌آموزان به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی با اشاره به اینکه اکثریت دانش‌آموزان منتقل شده در ساعات اولیه بهبود پیدا کرده و مرخص شدند و به خانه رسیدند، تصریح کرد: آمار دقیق این افراد به زودی اعلام خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه، خوشبختانه زمان ماندگاری مسمومیت یک ساعته است و بعد از آن به وضعیت عادی باز می گردند، گفت: جای خوشحالی دارد که این مسمومیت در سطح استان و کشور فوتی ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در شهر زنجان دانش‌آموزان مدارس سیپده کاشانی ناحیه یک و شقایق و خوارزمی مسموم شدند، ادامه داد: دانش‌آموزان مدرسه عصمت ابهر و متقین خرم‌دره نیز مسموم شدند.

وی با اشاره به اینکه با حضور به موقع فوریت پزشکی افراد مسموم به مراکز درمانی منتقل شدند، گفت: تعدادی از همکاران فرهنگی نیز دچار مشکل شدند و چند نفر در بیمارستان بستری هستند که امیدواریم هر چه سریعتر شرایط درمانی را سپری و ترخیص شوند.

اسماعیلی با اشاره به دعوت به همکاری از سوی اولیا برای همکاری با آموزش و پرورش عنوان کرد: برخی از اولیا با مراجعه حضوری به مدارس و اداره علاقه‌مند به کمک کار آموزش و پرورش هستند و اطلاع رسانی در مدارس انجام شده تا مدیران از ظرفیت اولیا که زمان کافی دارند، استفاده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان از اولیا و شهروندان خواست از گوش دادن به شایعات خودداری کنند، گفت: از مردم درخواست داریم اخبار را از طریق رسانه‌های رسمی پیگیر کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.