امضای تفاهم‌نامه همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر و فدراسیون تیراندازی کشور

با هدف اجرای مؤثر طرح یاریگران زندگی در محیط‌های ورزشی، تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد مبارزه با موادمخدر با فدراسیون تیراندازی به مدت دو سال به امضا رسید.

#تفاهم_نامه#همکاری#ستاد_مبارزه#مواد_مخدر#فدراسیون#تیراندازی

با هدف اجرای مؤثر طرح یاریگران زندگی در محیط‌های ورزشی، تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد مبارزه با موادمخدر با فدراسیون تیراندازی به مدت دو سال به امضا رسید.

اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: ورزش یکی از عوامل مهم درمان و پیشگیری از اعتیاد است و با باورپذیری همگانی می‌توان آن را در خانواده‌ها ، نهادینه کرد.

وی تصریح کرد: ورزش و فعالیت‌های بدنی موجب سرخوشی، نشاط، شادابی و اعتماد به نفس می‌شود، فرد در رشته‌های ورزشی با دوستان سالم معاشرت می‌کند. به همین دلیل، ورزش بهترین جایگزین و مناسب‌ترین راه پیشگیری از اعتیاد است.

دبیرکل ستاد با اشاره به طرح یاریگران زندگی تصریح کرد: این یک طرح تصویب شده در جلسه اصلی ستاد مبارزه با موادمخدر با حضور رئیس جمهور است، در این طرح تلاش می‌شود هم به افراد مبتلا به اعتیاد یاری شود تا به بهبودی برسند و هم از اعتیاد افراد سالم جامعه پیشگیری شود.

مؤمنی تصریح کرد: آگاه‌سازی مردم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد از اهداف این طرح می‌باشد، در واقع تلاش ما این است تا با همکاری دستگاه‌ها از گرفتار شدن حتی یک نفر در اعتیاد جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه پایان کار نیست بلکه مقدمه‌ای برای شروع فعالیت است. اسفند ماه زمان خوبی برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های سال آینده است و حتماً این برنامه نیز در برنامه سال ۱۴۰۲ لحاظ خواهد شد.

مؤمنی در پایان با بیان اینکه جشنواره یا مسابقه بزرگی با موضوع ورزش و پیشگیری از اعتیاد با مرکزیت تهران برگزار شود، گفت: در مناطق روستایی استعدادهای خوبی وجود دارد که می‌توان از این فرصت برای شناسایی استعدادها استفاده کرد، این جشنواره همچنین می‌تواند انگیزه افراد را برای حضور در ورزش بیشتر کند.

همچنین مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی در این مراسم گفت: تیراندازی ، به‌عنوان یک ورزش اسلامی باید همگانی شود و همه با آن آشنا گردند و آن را فراگیرند.

وی افزود: در راستای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد طرحی با عنوان «یاریگری هم باشیم؛ نه به اعتیاد» را برنامه‌ریزی کردیم که در ۳۱ استان توسط ۳۱ هیئت استانی انجام خواهد شد.

رئیس فدراسیون تیراندازی ادامه داد: در فدراسیون تلاش داریم تا اوقات فراغت جوانان به شناسایی و جذب در این رشته ورزشی پر شود، به همین منظور در نظر داریم در مرحله اول ، هر استان از ۵ تا ۱۰ روستا این طرح را اجرایی می‌کنیم.

قربانی افزود: ما ۱۰ روستا را در هر استان پیش‌بینی کردیم تا ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر را از هر روستا جذب کنیم و به آنان تیراندازی آموزش دهیم و کمک کنیم تا در مسیر ورزش با هدف پیشگیری از اعتیاد قرار بگیرند و هماهنگی لازم با استانها و همچنین با کمک ستاد کار در خصوص برنامه ریزی کرده ایم تا طرح به سرعت آغاز شود.

وی در پایان گفت: این فدراسیون آمادگی هر گونه تعامل و همکاری با ستاد را دارد چرا که اثرات و نتایج این همکاری برای همگانی شدن ورزش در جامعه به منظور پیشگیری از اعتیاد بسیار مفید خواهد بود.

گفتنی است؛ گفتمان سازی و انتشار پیام‌های پیشگیری از اعتیاد با استفاده از ظرفیت ورزش تیراندازی از راه‌های فضای مجازی و حقیقی با استفاده از ظرفیت داوطلبی ورزشکاران و قهرمانان این رشته، کمک به تجهیز خانه‌های ورزش روستایی به خط تیراندازی با تفنگ بادی ساچمه‌ای، بهره‌مندی بهبودیافتگان و خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد از ظرفیت اماکن ورزشی استان‌های سراسر کشور از اهم تعهدات فدراسیون تیراندازی و همکاری در خصوص تهیه محتوای آموزشی لازم برای ارائه در دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در جامعه ورزشی، همکاری در زمینه انتشار پیام‌های پیشگیری از اعتیاد در هفته مبارزه با موادمخدر و هفته تربیت بدنی و ورزش، همکاری در زمینه دانش‌افزایی و ارتقاء مهارت‌های زندگی مدیران، مربیان و قهرمانان ورزشی با هد تربیت نیروهای متخصص در جامعه ورزشی کشور و انتقال اطلاعات و آگاه‌سازی مخاطب از اهم تعهدات ستاد مبارزه با موادمخدر در این تفاهم نامه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.