پنجمین دوره جشنواره گرافیک دانشجویی سوره تماشا برگزار شد

دبیر جشنواره سوره تماشا گفت: آرمان ما این بود که‌ به عنوان یک‌ دانشجوی هنرمند با بهره‌گیری از هنرمان در جامعه اثرگذار باشیم. تمرکز ما در این رابطه بر حوزه فرهنگ‌ عمومی و شهروندی بود که سعی کردیم با طراحی گرافیک این اتفاق را رقم بزنیم.

#چشنواره#گرافیک#دانشجویی#سوره#تماشا

پنجمین دوره جشنواره گرافیک دانشجویی سوره تماشا در بخش پوستر «فرهنگ عمومی و فرهنگ شهروندی» به تلاش دانشجویان رشته گرافیک دانشگاه سوره در فرهنگ‌سرای صبا برگزار شد.

محمدشریف نیک‌شهرت، دبیر جشنواره سوره تماشا در تهران در رابطه با جشنواره سوره تماشا اظهار کرد: تقریبا اردیبهشت‌ماه بود که ما جمعی از دانشجویان گرافیک دانشگاه سوره تصمیم گرفتیم‌ جشنواره سوره تماشا را که دانشگاه سوره از ده سال پیش برگزار کرده اما از مدتی پیش دیگر برگزار نشده بود را فعال کنیم.

وی گفت: آرمان ما این بود که‌ بعنوان یک‌ دانشجوی هنرمند با بهره‌گیری از هنرمان در جامعه اثرگذار باشیم. تمرکز ما در این رابطه بر حوزه فرهنگ‌ عمومی و شهروندی بود که سعی کردیم با طراحی گرافیک این اتفاق را رقم بزنیم.

دبیر جشنواره سوره تماشا ادامه داد: فراخوان عمومی جشنواره در ۱۶ خرداد داده شد که‌ مطابق آن تمامی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان که طراح پوستر بودند، امکان ثبت نام در جشنواره را داشتند که ۲۳۰ اثر از بیش از ۱۰۰ طراح‌ و ۲۰ دانشگاه کشور به جشنواره ارسال شد و در این میان ۱۵۰ اثر به هیئت داوری رسید.

نیک‌شهرت در خصوص آثار برگزیده توسط هیئت داوران ادامه داد: هیئت داوران ۵۰ اثر را انتخاب کردند اما ما بجز آن ۵۰ اثر ۴۰ اثر دیگر را هم در نمایشگاه به نمایش گذاشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این جشنواره ۴ ورکشاپ تخصصی طراحی پوستر جهت ایده‌پردازی و پرورش ایده برگزار کردیم که بسیاری از آثار درون جشنواره، خروجی همان کلاس‌ها بودند. در این ورکشاپ‌های تلاش ما هدایت افراد به سمت دغدغه‌های خودشان در حوزه فرهنگ عمومی بود.

دبیر جشنواره سوره تماشا در رابطه با جوایز جشنواره اضافه کرد: سه جایزه پنج‌ میلیون تومانی از جانب دبیرخانه جشنواره و هیئت داوران برای سه اثر برتر، یک جایزه ویژه از جانب معاونت آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، یک جایزه شورای فرهنگ عمومی کشور تحت عنوان جایزه فرهنگ عمومی، سه جایزه به آثار برگزیده از طرف مخاطبان و یک جایزه هم دانشگاه سوره تحت عنوان جایزه ویژه به برترین اثر از آثار مختص به دانشجویان دانشگاه سوره به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

نیک‌شهرت ادامه داد: طبق هماهنگی و همکاری که با معاونت امور شهروندی و شورای عمومی کشور داریم در نظر گرفتیم از آثاری که قابلیت اثرگذاری دارند، در سطح شهر تهران و سایر شهرهای سطح کشور استفاده کنیم، همچنین طراحان مستعد را به سازمان‌های مرتبط معرفی نماییم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.