مانور پرتوی در فشافویه ری /شبیه سازی سقوط هواپیمای حامل رادیو اکتیو

مانور از پیش تعریف شده پرتوی در بخش فشافویه شهرستان ری به منظور افزایش سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی صبح امروز برگزار شد.

#متنور#فشافویه#سناریو#آمادگی#اجرایی

صبح امروز مانور از پیش تعریف شده پرتوی در بخش فشافویه شهرستان ری به منظور افزایش سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

بر اساس این سناریو، صبح امروز یک فروند هواپیمای فرضی از مبدأ یک کشور بر فراز آسمان ایران و در بخش فشافویه و در منطقه‌ای غیرمسکونی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) سقوط کرده و علاوه بر مرگ سرنشینان، به واسطه حمل مواد رادیواکتیو آلودگی‌های محیطی را ایجاد می‌کند.

پس از اعلام خبر سقوط هواپیمای فرضی حامل مواد رادیواکتیو، قرارگاه تاکتیکی پدافند پرتوی به فرماندهی حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و با حضور سرتیپ ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا (ع) استان تهران، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران و دیگر مسؤولان در محل شهرداری باقرشهر به منظور بررسی ابعاد حادثه بصورت هماهنگ و کارشناسی تشکیل شد.

#نسشت#تاکتیکی#نظامی#اجرایی#خدماتی

اجرای این مانور نقش بسزایی در آماده کردن دستگاه‌های اجرایی در مواقع وقوع بحران‌های احتمالی داشته و عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان در مواقع بحران روشن خواهد شد که بر این اساس، تیم‌های ارزیابی در منطقه مستقر شده و نحوه استقرار و خدمات‌رسانی دستگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

سازمان هواپیمایی، سازمان پدافند غیرعامل، سازمان انرژی اتمی، برخی وزارتخانه‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی، دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در این رزمایش مشارکت داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.