معتقدان به فرزند داشتن خداوند و دلیل بطلان آنها

درباره اینکه آیا خداوند فرزند دارد یا نه، باید گفت: سه گروه معتقدند که خداوند فرزند دارد: ۱. مسیحیان که حضرت عیسى(ع) را فرزند خدا می دانند. ۲. یهودیان که عُزیر را فرزند خداوند می دانند. ۳. مشرکان عرب که ملائکه را دختران خدا می دانستند. هر سه عقیده باطل است؛ چرا که داشتن فرزند لازمه اش جسمانى بودن و نیاز داشتن و اختیار کردن همسر است و خداوند از همه این امور پاک و مبرّا است.

یکی از بحث هائی که درباره خداوند مطرح می شود این است که آیا خداوند فرزند دارد یا ندارد؟ در جواب باید گفت: سه گروه هستند که معتقدند خداوند فرزند دارد:
الف): مسیحیان که معتقدند حضرت عیسى(علیه السلام) فرزند خداست.
ب): یهودیان، که اعتقاد دارند «عزیر» فرزند خداوند است.
ج): مشرکان عرب که مى گفتند: «ملائکه» دختران خدا هستند.
اعتقاد هر سه گروه، اعتقادى باطل و انحراف از اصل توحید است؛ چرا که داشتن فرزند لازمه اش جسمانى بودن و نیاز داشتن و اختیار کردن همسر است و خداوند از همه این امور پاک و مبرّا است. در آیه ۵ سوره «کهف» که مربوط به همین گروه هاى سه گانه است مى خوانیم: «ما لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ وَ لَا لآبَائِهِمْ کَبُرَتْ کَلِمَهً تَخْرُجُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ إِنْ یَقُولُونَ إِلَّا کَذِباً»؛ (نه آنها هرگز به این سخن یقین دارند، و نه پدرانشان سخن بزرگى از دهانشان خارج مى شود! آنها فقط دروغ مى گویند).

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.