شماره‌گذاری خودروهای وارداتی تقریباً متوقف شده است

بر اساس تازه ترین گزارش گمرک ایران،  آمار واردات قطعی انواع خودرو سواری در ۹ ماهه سال جاری ذیل ردیف تعرفه ۸۷۰۳ به تعداد ۴۳۸۶ دستگاه و به ارزش ۸۶ میلیون و ۴۷۸ هزار دلار بوده است. این در حالیست که در ۹ ماهه سال گذشته تعداد ۲۴۷ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۷ میلیون و ۵۱۳ هزار دلار وارد کشور شده بود.

در حالی طبق آمار گمرک تاکنون بیش از ۴۳۰۰ خودرو وارد کشور شده ولی خبرهای دریافتی حاکی است، از این میزان تعداد بسیاری کمی تاکنون شماره‌گذاری شده و تقریبا می‌توان گفت، روند شماره‌گذاری وارداتی متوقف است.

تعدادی خودرو نیز فرایند ترخیص تا شماره گذاری (پلاک شدن) را طی کرده‌اند اما هنوز به خریداران آن‌ها تحویل داده نشده است. مسئولان دولتی در این خصوص تاکید دارند که رفتارهای تجاری از عوامل مرتبط با تاخیر در تحویل خودروهای پلاک شده به متقاضیان است.

طبق اخبار  رسمی تاکنون که ماه ها از واردات خودرو می گذرد، نسبت به خودروهای ترخیص شده تعداد بسیار محدودی پلاک و به خریدار آن تحویل داده شده است. به عبارت دیگر تاکنون  تعدادی خودرو نیز فرایند ترخیص تا شماره گذاری ( پلاک شدن ) را طی کرده اند اما هنوز به خریداران آن ها تحویل داده نشده است. مسئولان دولتی در این خصوص تاکید دارند که رفتارهای تجاری از عوامل مرتبط با تاخیر در تحویل خودروهای پلاک شده به متقاضیان است.

البته نکته ای که وجود دارد این است که وزارت صمت باید در مورد خودروهایی که فرایند ترخیص تا شماره گذاری را طی کرده اند شفاف سازی کند تا آمار دقیق این خوردوها مشخص شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.