کار یک نیروی مرزبانی در مرز چیست

ساعت‌ها ایستادن و پست دادن در سرمای استخوان سوز مرز وقتی تا زانو در برف باشی، فقط کار مردانی بزرگ است آن هم از جنس غیور مردان مرزبانی انتظامی کشور.

ساعت‌ها ایستاده خیره شده به افقی که تا چشم کار می‌کند برف است و سکوت و سوز سرما.

#مرزبان_ایستادن#دفاع-وطن

 پاهایش از بس که در برف ایستاده دیگر حس ندارد؛ حتی ضخامت چند جوراب پشمی روی هم پوشیده شده و کلفتی پوتین هم نتوانسته از ورود سرمای چندین درجه زیر صفر محیط به پاها بکاهد.

 باز هم راه می‌رود، نباید ساکن باشد، باید حواسش به دور و بر باشد تا نکند غریبه‌ای از راه برسد یا بدخواهی از مرز رد شود یا قاچاق و سلاح و مهماتی وارد کشور شود.

همین طور که محکم پاهایش را در برفی که تا زانو عمق دارد می‌کوبد و راه می رود، دستانش را بالا آورده و کمی به هم می‌ساید شاید کمی احساس گرما کند اما نه؛ سرما آنقدر جانسوز است که حتی اورکت و لباس فرم نظامی و پلیور و بلوز هم جلودارش نیستند.

باز به اطراف نگاه می‌کند، از سکوت مطلق و تکراری محیط خسته شده، فقط گاهگاهی صدای باد و زوزه حیوانی به گوش می رسد؛ دلش برای سروصدا تنگ شده، برای صدای بوق خودروها سر چهارراه، صدای نخراشیده بلندگوی وانتی‌ سرکوچه و حتی برای دعوای خواهر و برادر کوچکش سر کانال تلویزیون!

 خاطرات گذشته دست از سرش بر نمی‌دارند…چه کسی فکرش را می کرد پسری که تا دیروز پشت نیمکت مدرسه می نشست و مادر پشت سر هم یادآوری می‌کرد که لقمه‌ات را بخور و کلاهت را بپوش، امروز تک و تنها در نقطه صفر مرزی ایستاده و مسوولیت حفاظت و نگهبانی از مرز را به عهده گرفته است.

لبخند ملیحی روی لبانش نقش می بندد،احساس غرور می کند. با خود می‌گوید ای کاش بابا و مامان بودند و به پسرکوچکشان که حالا مردی شده و دفاع از نقطه صفر مرزی و آب و خاک و ناموس مردم را به عهده گرفته افتخار می کردند.

کاش مامان بود و الان پسر دردانه‌اش را می دید که استوار و بی هیچ ترس و نگرانی، اینجا، صدها کیلومتر دور از خانه، تنهایی تنها ساعت‌ها پست داده و چشم بر هم نمی گذارد چشم بر هم نمی گذارد تا نکند متجاوزی مرزی یا عناصر گروهکی تروریستی و یا حتی یک قاچاقچی از مرز رد شود.

#کولاک#مرز_ارومیه#مرزبانی

اسلحه اش را از این دست به آن دست می کند، آماده دفاع است با سینه ای ستبر برای دفاع از « مرز»؛ همان خاک و ناموس کشور! با لباس پر افتخار «مرزبانی» و در کسوت ماموران مظلومی که مقام معظم رهبری مدال مجاهد فی سبیل الله را بر سینه شان آویخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.