طرح ارتقای تغذیه کودکان زیر پنج سال /توزیع شیر رایگان در مدارس

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز طرح ارتقای تغذیه کودکان زیر پنج سال در کشور خبر داد و گفت: در راستای این طرح، ۱۲۳ هزار و ۷۵ کودک زیر پنج سال در دهک اول تا پنج در کشور شناسایی شده و ماهانه یک میلیون تومان کالا برگ برای خرید گوشت، برنج، تخم‌مرغ، حبوبات و لبنیات با همکاری وزارت رفاه به خانواده‌های آنها پرداخت می‌شود.

طرح ارتقای تغذیه کودکان زیر پنج سال /توزیع شیر رایگان در مدارس

حسین فرشیدی روز شنبه در یک نشست خبری که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به تخصیص ۱۲۲ میلیارد تومان ماهانه برای اجرای این طرح از سوی سازمان برنامه و بودجه، اظهار داشت: ۱۸ هزار کودک زیر پنج سال نیز در دهک‌های پنج به بعد شناسایی شدند و ماهانه ۶۰۰ هزار تومان کالا برگ برای خرید اقلام مورد نیاز غذایی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح، برای ارتقای تغذیه کودکان به منظور افزایش یادگیری، پیشگیری از سوءتغذیه و ابتلا به بیماری‌ها اجرا می‌شود و در عین حال توزیع شیر رایگان مدارس نیز در دستور کار قرار دارد.

فرشیدی تاکید کرد: دولت مردمی ۳.۸ همت برای توزیع شیر رایگان در مدارس تخصیص داده است و اکنون در بسیاری از مدارس ابتدایی ۲ بار در هفته شیر رایگان توزیع می‌شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در ۱۶ استان، شیر در مدارس ابتدایی توزیع می‌شود، افزود: سعی داریم شیر تازه و سالم در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد و بر اساس اولویت برنامه‌های دولت، سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

اجرای طرح سلامت خانواده در ۱۸۲ شهر

فرشیدی با بیان اینکه طرح سلامت خانواده اکنون در ۱۸۲ شهر اجرا می‌شود، ادامه داد: حدود ۲۰ میلیون نفر از اول دی به طرح سلامت خانواده می‌پیوندد و از اردیبهشت سال آینده نیز سراسری خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت، ارتقای سلامت مردم و عوامل پرخطر از جمله دیابت، پرفشاری خون و تشکیل پرونده سلامت، را از اهداف اجرای طرح سلامت خانواده بیان کرد و گفت: پویش ملی سلامت با عنوان کنترل دیابت و پرفشاری خون نیز در حال اجرا است و از مردم می‌خواهیم به پایگاه‌های سلامت مراجعه کرده و در این پویش مشارکت کنند.

به گفته وی، بیماری ۲۴.۵ درصد جمعیت کشور از لحاظ ابتلا به فشارخون بالا از طریق دارو درمانی در حال کنترل است که باعث می‌شود بیش از ۵۰ درصد از بروز و ابتلا به بیماری‌های قلبی، نارسایی کلیه و بیماری‌های مغزی پیشگیری کند.

ارسال پیامک برای پویش ملی سلامت

فرشیدی افزود: در این پویش، قرار است پیامک به افراد ارسال شود و سامانه‌ای نیز راه اندازی می‌کنیم تا به‌صورت سیستمی به کنترل فشارخون بالا و دیابت اقدام کنیم و از مردم می‌خواهیم در این زمینه با وزارت بهداشت همکاری داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.