تعیین تکلیف «سلاح‌ورزی» در جلسه هفته آینده شورای عالی نظارت؛ آیا حاشیه‌های انتخابات اتاق بازرگانی پایان می‌یابد؟

روز های گذشته بود که وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی اعلام کرد که با توجه به تخلفات صورت گرفته در برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ایران، نظر دولت معطوف به رفع ابهامات انتخابات خرداد ماه است، لذا دعوت نامه‌ای برای اعضا به منظور رسیدگی به موضوع تخلفات انتخابات در هفته آینده ارسال شده است.

🔸️بیست و هشتم خرداد ماه بود که انتخابات پر حرف و حدیث هیات رئیسه اتاق بازرگانی،صنایع و معادن ایران برگزار شد و «حسین سلاح‌ورزی» به عنوان رئیس این اتاق انتخاب شد.

برگزاری انتخابات پارلمان بخش خصوصی و انتخاب سلاح‌ورزی در حالی انجام شد که صلاحیت وی پیش از این از سوی نهادهای اطلاعاتی ردّ شده بود. نکته قابل توجه این است که عدم تأیید صلاحیت او قبل از برگزاری انتخابات به هییت نظارت بر انتخابات نیز اعلام شده بود، ولی این هیئت بدون توجه به نظر نهادهای نظارتی، اقدام به برگزاری انتخابات با حضور فرد رد صلاحیت شده کرد.

استدلال منتقدان به حضور سلاح‌ورزی در سِمت ریاست اتاق بازرگانی این است که رئیس اتاق در مهمترین شوراهای عالی به‌ویژه در حوزه اقتصاد عضو است و محرمانه‌ترین اطلاعات و آمار کشور در دسترس او قرار می‌گیرد.

البته وزیر اقتصاد چندی قبل اعلام کرد که به واسطه تخلفات صورت گرفته در انتخاب ریاست اتاق بازرگانی ایران، هم اکنون این اتاق در شوراهای بالا دستی نماینده‌ای ندارد.

تاخیر چهار ماهه در تعیین تکلیف وضعیت ریاست اتاق بازرگانی ایران علاوه بر سلب حق رای بخش خصوصی در شوراهای بالادستی، مشکلات دیگری نیز به همراه داشته است از جمله اینکه به دلیل ممنوعیت حضور سلاح‌ورزی در جلسات عالی، چهار ماه است که شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی جلسه‌ای برگزار نکرده‌است.

حال باید دید که جلسه هفته آتی شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی که به منظور بررسی تخلفات انتخابات اتاق ایران برگزار می‌شود، می‌تواند مهمترین نهاد بخش خصوصی را از بلاتکلیفی خارج کند یا خیر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.