زندگینامه شهید نوجوان رضا جهازی

رضا در فروردین ماه سال ۱۳۶۱ به همراه تعدادی مسجدی و بسیجی برای بازدید از مناطق جنگی مهاباد عازم جبهه‌های غرب شدند پس از ۱۵ روز با کوله‌باری از خاطرات به همراه برادران بسیجی و مسجدی بازگشتند اما دیگر رضا، رضا نبود …

#شهید#رضا#جهازی

شهید رضا جهازی در پنجم تیرماه سال ۱۳۴۷ در خانواده‌ای مذهبی در تهران دیده به جهان گشود. رضا مرحله پنجم ابتدایی را می‌گذراند که انقلاب اسلامی ایران به اوج خود می‌رسیدند ایشان فعالیتهای ضد رژیم شرکت می‌نمودند و پس از آن به صفوف به هم پیوسته مردم شتافت و فعالانه از آنجا پایه‌گذاری انقلاب و فعالیتهای ضد رژیم شرکت می‌نمودند، تا اینکه آمدند و انقلاب به ثمر رسید.

پس از پیروزی انقلاب نیز به علت روحیه انقلابی سرشار از ایمان طاقت نیاورد و در تابستان سال ۱۳۵۸ به محض صدور فرمان امام خمینی جهت تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی وارد این ارگان مقدس و مردمی شد اما فعالیتش در همین جا محدود نمی‌شد بلکه به محض تشکیل جهاد سازندگی و اعزام نیرو برای درو کردن محصولات زارعی او نیز به همراه دیگران در هفته دو روز به مزارع می‌رفتند. وی همواره به امت و انقلاب عشق می‌ورزید و برای تبعیت با حسین زمان خود بارها به عناوین مختلف به دیدار امام شتافت.

رضا در فروردین ماه سال ۱۳۶۱ به همراه تعدادی مسجدی و بسیجی برای بازدید از مناطق جنگی مهاباد عازم جبهه‌های غرب شدند پس از ۱۵ روز با کوله‌باری از خاطرات به همراه برادران بسیجی و مسجدی بازگشتند اما دیگر رضا، رضا نبود ، ایشان روی به خانه آمدن را نداشت زیرا جبهه او را شیفته خود ساخته بود و جان پاکش را می‌خواند، او با اصرار فراوان توانست رضایت خانواده را جلب کند و به همراه شهید علیرضا محمودی به کامیاران کردستان برود و پس از ۳ ماه به خانه بازگشت ، او با اینکه بیشتر سال تحصیلی را جبهه بود ولی در خرداد ماه در پایه ۳ راهنمایی با نمرات عالی قبول شد و به همراه برادر شهیدش جهانگیز جهازی به جبهه‌های غرب بوکان رفتند.

پس از سه ماه نبرد بی‌دریغ با دشمنان داخلی (دمکرات و کومله) به خانه بازگشتند به همراه شهید علیرضا محمودی در دبیرستان سپاه ثبت‌نام نمودند و بعد از گذراندن اولین دوره همراه شهید علیرضا محمودی عازم جبهه‌های غرب (سومار) شتافتند و به قول گفته خودش: این سفر بازگشتی نداشت. رضا همیشه سفارش می‌کرد که نامه‌های مرا جمع‌آوری کنید حالا می‌فهمیم که این نامه‌ها درس خداشناسی است. رضا در ۱۲ روز نبردی بی‌امان با کافران بعثی در روز پانزدهم مهرماه حمله مسلم بن عقیل با رمز یا ابوالفضل به درجه رفیع شهادت نائل گردید و به ملکوت اعلا جایی که به آن تعلق داشت شتافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.