ایجاد شهرک بازیافت برای مدیریت بهینه پسماند و نوسازی مخازن پسماند

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند تهران بر لزوم اصلاح، آسیب شناسی و شناسایی مشکلات کارخانه MRF( پردازش تمیز پسماند) تاکید کرد.

#مدیریت#بهینه#پسماند#ایجادد#شهرک#بازیافت

به گزارش افسران، اولین نشست مدیرعامل، مدیران و معاونین و مجریان پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند و رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در سال جاری برگزار شد.

در ابتدای این نشست رضا شرفی، مدیر عامل سازمان پسماند ضمن ابراز خرسندی از حضور داوود گودرزی و درخواست تعامل با سازمان بازرسی جهت تعجیل در روند قانونی و اخذ تأییدیه برنامه‌های این سازمان از شورای فنی شهرداری تهران، خاطر نشان کرد: روش اجرایی فهرست بها در سازمان تدوین شده است و در حال حاضر منتظر تأیید آن از جانب شورای فنی و ابلاغ آن به معاونت خدمات شهری شهرداری تهران  هستیم.

 وی با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص اصلاح ساز و کار ارائه و وصول خدمات مدیریت پسماند مبتنی بر اخذ تعرفه بر مبنای تولید گفت: طی جلسات مستمر معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری با معاونت امور مناطق گزارش مرحله صفر پروژه  (PAYT) که توسط مشاور ارائه شده است توسط دو معاونت مذکور بررسی شده است و پس از اتمام مطالعات اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر لزوم اصلاح، آسیب شناسی و شناسایی مشکلات کارخانه MRF( پردازش تمیز پسماند) اظهار داشت: تفکیک در مبدا، پردازش محلی تمیز، جمع آوری پسماند، انتقال و پردازش در مقصد از جمله الزامات مربوط به شرایط فعالیت کارخانه‌های مدیریت یکپارچه پسماند شهری(MRF ) است که به پیمانکار مربوطه ابلاغ خواهد شد.

وی ضمن ابراز خشنودی از نوسازی ۱۳ هزار مخزن پسماند سطح پایتخت و برنامه ریزی در جهت تکمیل و رساندن آن به ۱۷ هزار مخزن تا مهر ماه  سال جاری و همچنین بهسازی و نوسازی دستگاه های خود دریافت پسماند خشک (RVM)گفت: از دیگر برنامه‌های این سازمان در راستای مدیریت بهینه پسماند ایجاد شهرک بازیافت بوده که علاوه بر حذف جریان های غیرمجاز و زیرزمینی سبب حفظ منابع، ایجاد اشتغال و جلوگیری از تخریب محیط زیست خواهد شد.

در ادامه این نشست و پس از استماع سخنان مدیر عامل سازمان، داوود گودرزی از تلاش و زحمات پرسنل سازمان مدیریت پسماند  قدردانی کرده و با ابراز رضایت از برنامه‌های تحولی سازمان، حمایت و پشتیبانی سازمان بازرسی شهرداری تهران را از طرح های زیست محیطی سازمان پسماند اعلام کرد و گفت: تفکیک در مبدا مورد تاکید شهردار تهران و از جمله اقدامات مهم این سازمان  است که با بهره‌مندی از خرد جمعی، اشتراک نظر، اصلاح فرآیندها و نظارت‌ها، جداسازی قراردادهای رفت و روب شهر از جمع آوری، مردمی‌سازی امور و تشویق شهروندان به اجرای برنامه‌های مشارکتی مدیریت پسماند، بخش زیادی از اهداف مدیریت شهری تحقق خواهد یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.