لایحه عفاف و حجاب / تعیین مجازات کشف حجاب توسط دولت

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پیش نویس لایحه عفاف و حجاب در ۹ ماده در معاونت حقوقی و امور مجلس دستگاه قضا تهیه و پس از تصویب ریاست قوه قضائیه به دولت ارسال شد.

#ارسال#لایحه#عفاف#حجاب#تعیین#مجازات#کشف_حجاب

به گزارش خبرگزاری افسران، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در بیست‌وچهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص سوالی مبنی بر ارسال لایحه عفاف و حجاب به مجلس اظهار کرد: پیش نویس لایحه عفاف و حجاب در ۹ ماده در معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه تهیه، پس از تصویب ریاست قوه قضائیه به دولت ارسال شد.

وی افزود: این لایحه پیش نویس در کمیسیون حقوقی و قضایی دولت در حال بررسی است و پس از بررسی تقدیم هیئت وزیران خواهد شد و نظرات دستگاه‌هایی که در این موضوع دخیل هستند برای مطرح نظر قرار دادن در لایحه اخذ شده تا لایه کامل و جامعه‌ای باشد.

ستایشی بیان کرد: امیدواریم برای تصویب لایحه معطلی زیادی را نداشته باشیم و سریع‌تر تصویب و تکلیف مشخص شود بخش‌های مختلفی نیز در این لایحه مورد توجه قرار گرفته که پس از تصویب و نهایی شدن در مجلس جزئیات را به موقع اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی درباره میزان مجازات کشف حجاب نیز گفت: قانون در نظام فصل الخطاب است. وقتی موارد قانونی در موضوعی وجود دارد بخواهیم دنبال تفاسیر دیگر برویم جز اینکه اجرا را دچار اختلال کنیم نتیجه‌ای ندارد. هیچکس در مقابل قانون با دیگران تفاوتی ندارد. مسئولیت هر کسی در مقابل عملی است که انجام می‌دهد. به تبع وقتی کسی در جامعه شاخص‌تر است بیشتر از دیگران به موازین شرعی و قانونی پایبند باشد و هنجار شکنی نکند.

ستایشی تصریح کرد: بر اساس ماده ۶۳۸ قانون محازات اسلامی و ماده ۵۰۰ و ماده ب ۴۵ و ۴۶ آیین دادرسی کیفری و مقررات ماده ۲۳ مجازات اسلامی را داریم. انشالله با لایحه‌ای که در حال ارائه است امیدوام کار را در راستای قانون درست انجام دهیم. مردم ما متشرع و قانونمندی هستند و امیدواریم به زودی مشکلاتی که در این راستا داریم حل شوند و جزاب نقدی برای متخلفان در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه در حال حاضر مجازات کشف حجاب چه میزان است و مبالغی که اعلام می‌کنند وجود دارد و با توجه به تعبیر برخی از آیات قرآن مبنی بر اشکال نداشتن پوشش حجاب برای بانوان مسن آیا مجازات کشف حجاب بر اساس این شرایط تغییر می‌کند، گفت:قانون در نظام مقدس جمهوری اسلامی فصل الخطاب است، می‌دانید که تولید قانون زمانی است که خلاف و مغایر قانون اساسی و موازین شرع مقدس نباشد و زمانی که قانون وجود دارد اگر به دنبال تعابیر و تفاسیر دیگر برویم جزء اینکه اجرا را دچار اختلال کنیم کار دیگری نکرده ایم.

وی افزود: هیچکس در مقابل قانون با دیگری فرقی ندارد و همه در مقابل قانون یکسان اند حال فرد بازیگر باشد یا نباشد و مسئولیت هر کس در قبال عملی است که انجام می دهد و به موجب قانون مستوجب مجازات است و جرم تلقی می‌شود و به تبع زمانی که شخصی شاخص‌تر است بیشتر انتظار می‌رود که به موازین شرعی و مقررات قانونی متمسک شود و هنجارشکنی نکند.

ستایشی بیان کرد: بر اساس مقررات تبصره ت ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، ماده ۱۹، ماده ت ۴۵ و ۴۶ قانون آیین دادرسی کیفری در جرایم مشهود را داریم همچنین مقررات ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی را در حقوقی البته با رعایت ماده ۴ قانون کاهش مجازات حبس داریم و ماده ۲۳ درجه ۱ تا ۶ را مطرح می‌کند، ولی در قانون کاهش مجازات حبس تمامی جرایم تعزیری را در نظر می‌گیرد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مقررات خاصی در حوزه اماکن و قانون امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد همچنین انشالله با لایحه عفاف و حجابی که داده می‌شود و تلاش برای تسریع در تفسیر، همه چیز روشن خواهد شد و در مدارقانون کار را درست انجام میدهیم و امیدداریم این قضایا و مشکلات این حوزه به زودی حل خواهد شد.

ستایشی درباره اینکه مجازات کشف حجاب چیست، گفت: مجازات فقط جزای نقدی است.

1 نظر
  1. ج+م مثلث123=12345678987654321 می گوید

    سلام ❤️ :مردم ایران بزرگ حجاب را رعایت می‌کنند روباز پاکند مثل کل مردم کشورهای جهان این قدرمردم آزاری نکنید خداوند مردم آزاری رادوست ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.