ایجاد ساختار ارتقای سلامت و بررسی شفافیت در دستگاه قضا

معاون‌ اول قوه ‏قضاییه گفت: باید راهکارهای عملیاتی برای شناسایی بسترهای بالقوه بروز تخلف و مقابله با آن تعریف شود.

#معاونت#قوه#قضائیه#شناسایی#بستر#تخلف#فساد

به گزارش خبرگزاری افسران به نقل از قوه قضائیه، صبح‌ دیروز چهارشنبه ۳۰ فروردین جلسه قرارگاه پیگیری فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه، با حضور معاون اول قوه ‏قضاییه و سایر مقامات عالی دستگاه قضا برگزار شد.
 
حجت السلام والمسلمین محمد مصدق با بیان اینکه جلسه امروز دومین جلسه در سال ۱۴۰۲ و در مجموع شانزدهمین جلسه کل قرارگاه پیگیری فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه است، گفت: یکی از مسائل بسیار مهمی که در فرامین رهبر انقلاب در قوه‏ قضاییه، مطرح شده از بین بردن ساختارهای فسادزا و مبارزه با فساد در کشور بود.
 
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه این نکته از مباحث بسیار مهم است و مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه ‏قضاییه است، تصریح کرد: باید راهکارهای عملیاتی برای این‌ موضوع را پیش بینی کنیم و موضوع قابله با فساد در بیرون از دستگاه قضایی و درون آن مورد مطالعه قرار گیرد و گلوگاههای فساد شناسایی و با آنها مقابله شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق با اشاره به تکمیل و ارتقاء سند تحول قضایی، اظهار کرد: سند تحول قضایی در حال ارتقاء است و باید روی آن کار شود، لذا در جلسه امروز از نمایندگان و مسئولانی که بر روی سند در حال فعالیت هستند، دعوت کردیم‌تا در جلسه حضور پیدا کنند.

وی افزود: در زمینه شناسایی گلوگاههای فساد، سازمان بازرسی کل کشور مطالعه و بررسی جامع و کاملی انجام داده است که مورد توجه قرار خواهد گرفت و در درون قوه قضاییه نیز به نحوی باید عمل شود که نهایت شفافیت، سلامت، اتقان اعمال گردد.
 معاون اول قوه‏ قضاییه تصریح کرد: باید ساختار را به طوری ارتقاء داد تا در آن بستر ایجاد فساد کاهش پیدا کند.
 وی افزود: وظیفه اصلی قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه این است تا از متولیان سند تحول قضایی مطالبه‌گری کند و بر روی فرامین ۸ گانه مقام معظم رهبری متمرکز شود.


حجت الاسلام مصدق گفت: باید برای این قرارگاه برنامه و راهبردهای مناسبی دهیم تا با اجرای آن برنامه‌ها به نتیجه لازم برای پیشبرد اهداف قوه ‏قضاییه برسیم.

در ادامه جلسه صاحبکار،معاون راهبردی قوه ‏قضاییه به تشریح بیان جزئیات اقدامات انجام شده قرارگاه پیگیری اجرای فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه، در خصوص فرمان دوم ایشان مبنی بر راهکارهای اقدام در خصوص شناسایی و مقابله با فساد ارائه کرد.
 
در ادامه این جلسه حجت الاسلام مرتضوی مقدم؛ رئیس دیوان عالی کشور، حجت الاسلام عبدالهی؛ رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه ‏قضاییه صارمی؛ رئیس حوزه ریاست قوه‏ قضاییه،کاظمی فرد؛ معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، حجت الاسلام ابراهیمی؛ رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی، جمشیدی؛ عضوی ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی کشور به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات مسائل طرح شده در این رابطه پرداختند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.