آغاز سفرهای تعطیلات عید فطر به سمت غرب و شمال‌غرب کشور

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ضمن آماده باش ۲۷ دستگاه اجرایی دولت به منظور خدمت‌رسانی به هموطنان در ایام تعطیلات پیش رو ویژه عید سعید فطر، پیش‌بینی گسترش سفرهای داخلی به سمت غرب و شمال غرب کشور را مطرح کرد.

#نشست#ستاد#هماهنگی#سفر#بررسی#اقدامات#خدمات#اسکان

به گزارش خبرگزاری افسران، علی‌اصغر شالبافیان در پنجاه و پنجمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به صورت ارتباط مجازی با معاونان گردشگری ۳۱ استان کشور و حضور نمایندگان ۲۷ دستگاه اجرایی عضو سفر در محل معاونت گردشگری برگزار شد، در خصوص رزرو مراکز اقامتی رسمی، وضعیت آب و هوایی و تامین حمل و نقل مورد نیاز گردشگران، گفت: پیش‌بینی می‌شود گرایش سفر هموطنان علاوه بر نواحی مرکزی و جنوبی کشور به سمت شمال و غرب نیز توسعه یابد. 

وی با بیان اینکه در ایام نوروز هر یک از دستگاه‌های اجرایی و عضو ستاد سفر توانستند با خلاقیت و ارائه برتر برنامه‌های خود به هموطنان در سطوح متنوعی خدمت‌رسانی کنند، افزود: تلاش شده است ضمن تجمیع گزارش‌های دریافتی ویژه ایام نوروز، از اقدامات برتر دستگاه‌ها و استان‌های کشور به عنوان الگو استفاده شود و در راستای افزایش سطح رضایتمندی گردشگران به کار گرفته شود. 

شالبافیان همچنین اقدامات فرهنگی دستگاه‌ها را نیز قابل توجه خواند و تاکید کرد: با توجه به دستاورد ارزشمند برنامه‌های فرهنگی در ایام نوروز، تداوم رویدادها، جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوع در تعطیلات عید سعید فطر نیز در پیش گرفته خواهد شد.

تراکم سفر در استان‌های برگزارکننده رویدادهای گردشگری

همچنین در این نشست سید مصطفی فاطمی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نیز ضمن بررسی اجمالی اقدامات انجام گرفته در نوروز ۱۴۰۲، اعلام کرد: همزمان با تعطیلات پیش رو در تعطیلات عید سعید فطر و ایام پیک سفر فصل بهار در اردیبهشت ماه، تراکم رویدادها و جشنواره‌های گردشگری در استان های کشور نیز وجود دارد. 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود استان‌هایی که برگزار‌کننده رویدادهای گردشگری هستند، پذیرای بیشترین آمار سفر هموطنان باشند، یادآور شد: جشنواره‌هایی از جمله روز شیراز، سعدی، گردشگری ادبی، خوراک و عشایر استان فارس، جشنواره‌های متنوع طبیعت‌گردی در استان کردستان، جشنواره گلاب‌گیری کاشان، گردشگری سلامت یزد، گل لاله اراک و نیز ده‌ها جشنواره متنوع گل و گیاه و محصولات کشاورزی در اغلب استان‌ها از جمله استان های کرمان، گلستان و غیره بخشی از رویداهای پیش رو در ماه اردیبهشت ماه به شمار می آید. 

فاطمی همچنین روز ایرانگردی و روز جهانی موزه را نیز از جمله سایر رویدادهای پیش رو خواند که با برنامه‌ریزی برنامه‌های متنوع استانی می‌توانند در انتخاب مقاصد سفر هموطنان تاثیرگذار باشند. 

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین با توجه به رزرو قابل توجه مراکز اقامتی کشور در تعطیلات پیش رو یاد‌آور شد: برای استفاده از مرکز اسکان اضطراری نیاز است ابتدا مراکز اقامتی رسمی در استان‌ها تکمیل شوند. از طرفی با توجه به ایام فعال بودن مدارس درصدد هستیم در صورت نیاز از سالن‌های ورزشی و کمپ‌های شهرداری به منظور اسکان اضطراری استفاده کنیم. 

  فاطمی همچنین با اشاره به فعال بودن سامانه ۰۹۶۲۹ در ایام تعطیلات پیش رو از کلیه دستگاه‌های اجرایی و استان‌های کشور خواست تا نسبت به اطلاع‌رسانی این مرکز به عنوان سامانه شکایات، پیشنهادات و کسب اطلاعات گردشگری به هموطنان سراسر کشور اقدام کنند. 

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در پایان ضمن اخذ گزارش از یکایک دستگاه‌های عضو در راستای آمادگی خدمت‌رسانی به گردشگران در تعطیلات عید سعید فطر، نسبت به تامین ارزاق مورد نیاز در ایام تعطیلات پیش رو و تلاش مضاعف برای تامین امنیت و رفاه هموطنان تاکید کرد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.