گزارش تخلفات تاکسی‌ها / استقرار گشت‌های نظارتی تاکسیرانی / وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش سالانه کرایه تاکسی از اردیبهشت ماه، از ضرورت نظارت تاکسیرانی و شهروندان بر نحوه اعمال میانگین افزایش نرخ‌ها گفت.

#تشکری_هاشمی#گزارش#تخلف#تاکس#گشت#نظارتی

به گزارش افسران سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اضافه کرد: در مورد تاکسی های گردشی علاوه بر تاکسیرانی، شهروندان باید اگر تخلفی خارج از قاعده‌ای که مشخص کرده‌ایم، مشاهده کردند، به تاکسیرانی اطلاع دهند؛ حتما پیگیری و با متخلفان برخورد می‌شود. درباره تاکسی‌های خطی اما به دلیل اینکه میزان نرخ و جزئیات آن روی برچسب تاکسی درج می‌شود، موضوع متفاوت است و رانندگان نمی‌توانند کرایه بیشتر از نرخ مصوب دریافت کنند و شهروندان هم با توجه به برچسب نرخ‌ها می‌توانند کرایه اضافی را متوجه شوند.

او درپاسخ به این پرسش که چه تضمینی برای کنترل تاکسی‌ها برای اضافه کرایه دریافتی در ساعات پیک و غیر پیک وجود دارد، گفت: همه جزئیات نرخ کرایه تاکسی شامل ساعات شلوغی و ترافیک، مسیرهای شیب دار و … را سازمان تاکسیرانی بر روی برچسب‌هایی که روی شیشه خودروها نصب می‌شود، مشخص می‌کند و همین موضوع می‌تواند جلوی تخلفات را بگیرد. در واقع، همه این موارد از سوی سازمان تاکسیرانی به نحوی اطلاع رسانی می‌شود که هم رانندگان و هم شهروندان بدانند که نرخ کرایه به چه شکل محاسبه و دریافت می شود.

تشکری هاشمی درباره نحوه نظارت بیشتر تاکسیرانی گفت: استقرار گشت‌های نظارتی در پایانه‌ها و محل‌های پر مسافر، یکی از وظایفی است که سازمان تاکسیرانی باید برای نظارت بر تاکسی‌ها آن را دنبال کند. کما اینکه در حال حاضر هم این گشت ها در برخی نقاط مستقر هستند اما حضور این گشت ها باید پررنگ‌ترشود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تنها روش برای نظارت بر عملکرد تاکسی‌ها گشت های نظارتی نیست، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه‌های نظارتی شهرداری تهران هرگونه تخلف را گزارش دهند و سازمان تاکسیرانی هم موظف است، این موارد را به طور جدی پیگیری کند.

وام نوسازی به کجا رسید؟

تشکری هاشمی درباره فرسودگی تاکسی‌های تهران و آخرین خبر از نوسازی ناوگان برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی به رغم سرعت کم، در حال انجام است؛ اما قیمت خودروها بالاست. مثلا بهای یک دستگاه سمند حدود ۲۷۵ میلیون تومان برای راننده تاکسی تمام می شود. بیشتر رانندگان در پرداخت این مبلغ با مشکل مواجه هستند و حق هم دارند. ضمن اینکه در مورد تسهیلات نوسازی هم مشکلات و موانعی وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران افزود: باید بتوانیم تسهیلات را برای این موضوع پیگیری کنیم. البته پیگیری‌هایی صورت گرفته و امیدواریم از طریق صندوق هایی که برای این کار درنظر گرفته شده، پرداخت وام های نوسازی  هم فراهم شود تا رانندگان بتوانند بدون دغدغه تاکسی های فرسوده را از رده خارج و خودروهای نو را جایگزین کنند. ضمن اینکه روند نوسازی برای رانندگانی که می توانند همه مبلغ خرید خودروی نو راپرداخت کنند، در حال حاضر امکان پذیر است.

به گزارش افسران، شورای شهر تهران پس از ایراد هیات تطبیق فرمانداری به مصوبه افزایش سالانه نرخ تاکسی‌ها، مصوبه اش را اصلاح کرد و افزایش کرایه تاکسی را به طور میانگین ۴۵ و تا سقف ۶۰ درصد(برای شرایط مختلف مثل ترافیک و شرایط بد جوی) تعیین کرد. حالا علاوه بر تاکسیرانی که وظیفه نظارت جدی بر اعمال مصوبه شورای شهر درباره افزایش سالانه قیمت ها را برعهده دارد، شهروندان هم باید هرگونه تخلف را به سامانه های نظارتی شهرداری تهران ( ۱۳۷ و ۱۸۸۸) گزارش کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.