ضرورت صدور انقلاب اسلامی / بیانات امام خمینی (ره)

وظیفه‌ی ماست که در مقابل ابرقدرتها بایستیم و قدرت ایستادن هم داریم؛ به شرط اینکه روشنفکران دست از غرب و شرق و غربزدگی و شرق‌زدگی بردارند و صراط مستقیم اسلام و ملیّت را دنبال کنند.

#صدور#انقلاب#جهان#پشتیبانی#مستضعفین#اسلام

 برداشت‌هایی از بیانات امام خمینی (ره)
وظیفه‌ی ماست که در مقابل ابرقدرتها بایستیم و قدرت ایستادن هم داریم؛ به شرط اینکه روشنفکران دست از غرب و شرق و غربزدگی و شرق‌زدگی بردارند و صراط مستقیم اسلام و ملیّت را دنبال کنند.
ما با کمونیسم بین‌الملل به همان اندازه در ستیزیم که با جهانخواران غرب به سرکردگی امریکا؛ و با صهیونیزم و اسرائیل شدیداً مبارزه می‌کنیم. دوستان عزیزم! بدانید که خطر قدرتهای کمونیستی از امریکا کمتر نیست؛ و خطر امریکا به حدی است که اگر کوچکترین غفلتی کنید نابود می‌شوید. هر دو ابرقدرت، کمر به نابودی ملل مستضعف بسته‌اند و ما باید از مستضعفین جهان پشتیبانی کنیم. ما باید در صدور انقلابمان به جهان کوشش کنیم و تفکّر اینکه ما انقلابمان را صادر نمی‌کنیم کنار بگذاریم؛
زیرا اسلام بین کشورهای مسلمان فرقی قائل نمی‌باشد و پشتیبان تمام مستضعفین جهان است. از طرفی دیگر تمام قدرتها و ابرقدرتها کمر به نابودی‌مان بسته‌اند، و اگر ما در محیطی دربسته بمانیم قطعاً با شکست مواجه خواهیم شد. ما باید حسابمان را صریحاً با قدرتها و ابرقدرتها یکسره کنیم و به آنها نشان دهیم که با تمام گرفتاریهای مشقت‌باری که داریم، با جهان، برخوردی مکتبی می‌نماییم.
جوانان عزیزم که چشم امید من به شماست، با یک دست قرآن را و با دست دیگر، سلاح را برگیرید و چنان از حیثیت و شرافت خود دفاع کنید که قدرت تفکّر توطئه علیه خود را از آنان سلب نمایید.
چنان با دوستانتان رحیم باشید که از ایثار هرچه دارید نسبت به آنان کوتاهی ننمایید. آگاه باشید که جهان امروز دنیای مستضعفین است و دیر یا زود پیروزی از آنان است و آنان وارثین زمین و حکومت‌کنندگان خدایند.
بعد از آنکه ما اتّکایمان به خدای تبارک و تعالی است و بر حق هستیم و دنبال حق هستیم دیگر از چه بترسیم؟ از شهادت نمی‌ترسیم و بحمدالله امروز قدرت ایرانی و قدرت اسلام در ایران به طوری است که توجّه همه ملّتهای ضعیف را به خودش معطوف کرده است و اسلام صادر شد در سرتاسر دنیا.
از این سیاه‌های عزیزی که در امریکا هستند، و تا افریقا و تا شوروی و همه جا … غلبه بر کفر خواهد پیدا کرد.
ما امروز دورنمای صدور انقلاب اسلامی ‌را در جهان مستضعفان و مظلومان بیش از پیش می‌بینیم و جنبشی که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و زورمندان شروع شده و در حال گسترش است، امیدبخش آتیه‌ی روشن است و وعده‌ی خداوند تعالی را نزدیک و نزدیکتر می‌نماید.

گویی جهان مهیا می‌شود برای طلوع آفتاب ولایت از افق مکّه‌ی معظّمه و کعبه‌ی آمال محرومان و حکومت مستضعفان.از پانزدهم خرداد ۴۲ که حکومت مستکبران جبّار در این سرزمین به اوج خود رسیده بود، و می‌رفت تا عربده‌ی شوم أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلَى از حلقوم فرعون زمان طنین افکند، تا ۲۲ بهمن ۵۷ که پایه‌ی حکمرانی جباران عصر در این مرز و بوم فرو ریخت و تخت و تاج ۲۵۰۰ ساله‌ی فرعون‌گونه‌ی ستمشاهی به دست توانای زاغه‌نشینان و ستمدیدگان تاریخ بر باد رفت و طومار تاراج‌گریها و حکمفرمایی‌های شیطان بزرگ و شیطانکهای وابسته و پیوسته به آن درهم پیچیده شد، ایامی ‌معدود بیش نبود و از ۲۲ بهمن ۵۷ تا امروز که ۱۵ خرداد ۶۲ را در آغوش می‌گیریم ساعاتی محدود بیش نیست، ولی تحوّلی که کمتر از صدها سال بعید به نظر می‌رسید با تقدیر خدای بزرگ در این ایام معدوده و ساعات محدوده تحقق یافت و جلوه‌ای از وعده‌ی قرآن کریم نورافشانی کرد، و چه بسا که این تحوّل و دگرگونی، در مشرق زمین و سپس در مغرب و اقطار عالم تحقق یابد. «وَلَیسَ مِنَ الله بِمُستنکرٍ» که دهر را در ساعتی بگنجاند و جهان را به مستضعفان، این وارثان ارض بسپارد، و آفاق را به جلوه‌ی الهی ولی الله الاعظم صاحب‌العصر – ارواحُنا لَهُ الفِداء – روشن فرماید و پرچم توحید و عدالت الهی را در عالم بر فراز کاخهای سپید و سرخ مراکز ظلم و الحاد و شرک به اهتزاز درآورد. وَمَا ذَلِکَ عَلَى اللَّهِ بِعَزِیزٍ.
زائران محترم مبادا که از احساس رشد و عظمت انقلاب خود در برابر مسلمانان دیگر کشورها به غرور و عُجب گرفتار شوند و خدای نخواسته به اعمال و رفتار مسلمانان به دیده‌ی اهانت و تحقیر بنگرند و از همدلی و انس با دوستان خدا در مکّه‌ی مکرمه محروم شوند و از شکر این نعم بزرگ الهی، که تواضع در برابر مسلمانان و مستضعفان و برادران دینی است، غافل بمانند. در کنار خانه‌ی خدا و مرقد پیامبر اکرم (ص) بیعتها و پیوندهای دوستی و ارتباط آینده را با مسلمانان محکم کنند و حدیث انقلاب و لطف خدا را به آنان بازگو نمایند و از جانب من و همه‌ی ملّت ایران به همه‌ی مسلمانان اطمینان بدهید که جمهوری اسلامی ‌ایران پشتیبان شما و حامی ‌مبارزات و برنامه‌های اسلامی‌ شما است و در هر سنگری علیه متجاوزان در کنار شما ایستاده است و از حقوق گذشته و امروز و آینده‌ی شما ان‌شاء‌الله دفاع خواهد کرد و به آنان بگویید که اقتدار و اعتبار جمهوری اسلامی ‌ایران متعلّق به همه‌ی ملّتهای اسلامی ‌است و دفاع از ملّت قهرمان و دلاور ایران در حقیقت دفاع از همه‌ی ملّتهای تحت ستم است و ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه‌ی ستمگران را در کشورهای اسلامی‌ می‌شکنیم و با صدور انقلابمان که در حقیقت صدور اسلام راستین و بیان احکام محمّدی (ص) است، به سیطره و سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه می‌دهیم و به یاری خدا راه را برای ظهور منجی مصلح و کلّ و امامت مطلق حق امام زمان – ارواحناالفداه – هموار می‌کنیم.
امیدواریم که این نهضت به سایر بلاد اسلامی ‌هم صدور پیدا بکند و این مکتب، مکتب همه‌ی مسلمین است بلکه همه مستضعفین. خداوند مستضعفین را از چنگال مستکبرین بیرون ببرد و بحمدالله طلیعه‌ی اینکه مستکبرین به جای خودشان بنشینند، طلیعه‌ی این در دنیا پیدا شده است، فقط ایران نیست، همه‌ی دنیا تقریباً مستضعفین بیدار شده‌اند و جمعیت، اکثریت قاطع با آنهاست. و من امیدوارم که بزودی بساط ظلم برچیده بشود.

راهبردهای تصریحی:

۱- باید در صدور انقلاب اسلامی ‌به جهان کوشید.
۲- تفکّر عدم صدور انقلاب اسلامی، تفکّر شکست انقلاب است.
۳- باید با قدرتها و ابرقدرتها، صریحاً روبه رو شد و با آنان برخورد مکتبی کرد.
۴- دورنمای صدور انقلاب، بسیار روشن و امیدبخش است.
۵- انقلاب صادر شده است و نشانه‌ی آن توجّه ملّتهای ضعیف و مسلمانان به قدرت اسلام و امکان ایستادگی در برابر ابرقدرتها است.
۶- انقلاب اسلامی ‌در واقع مکتب اسلام است که مکتب همه‌ی مسلمین و مستضعفین است.

نکات استنباطی:۱- تلاش دشمنان در تداعی معنای صدور انقلاب با دخالت در امور دیگر کشورها، برای نگهداشتن انقلاب اسلامی ‌در محیطی بسته و قطع ارتباط آن با مستضعفین و مسلمانان است، تا آن را نابود کنند.
۲- صدور انقلاب اسلامی، توطئه دشمنان را در خفه کردن انقلاب در داخل مرزها، از بین برد و بیداری مسلمانان مانع از آن شد که ابرقدرتها، بتوانند انقلاب اسلامی ‌را نابود کنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.