۱۳۸۰ مدرسه سنگی به نام شهید آرشام سرایداران ساماندهی شد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با اجرای عملیات بزرگ‌ترین طرح ملی ساماندهی مدارس سنگی به نام دانش‌آموز شهید آرشام سرایداران، ۱۳۸۰ مدرسه سنگی در سراسر کشور ساماندهی می‌شود.

#ساماندهی#مدارس#سنگی#شهید#آرشام#سرایداران

به گزارش خبرگزاری افسران، طرح ساماندهی مدارس سنگی کشور به نام طرح دانش‌آموز شهید والامقام آرشام سرایداران برای کیفیت بخشی به فضاهای آموزشی هدف‌گذاری شد و آیین کلنگ زنی این طرح ملی در استان فارس برگزار شد.

حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، بهینه‌سازی و ساماندهی فضاها و زیرساخت‌های کالبدی در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی با تاکید بر ضابطه‌مند شدن و ایمن‌سازی مدارس را از جمله سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: بارها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت بر مناسب سازی فضای کالبدی مدارس تأکید شده است؛ به طوری که ساماندهی فضای کالبدی بر اساس شرایط اقلیمی و بومی برای استفاده بهینه از امکانات و منابع صورت گیرد.

وی تحصیل دانش آموزان در مدارس نامناسب و ناایمن سنگی را دغدغه مشترک والدین و آحاد جامعه معرفی کرد و گفت: ساماندهی فضاهای ناایمن و نامطلوب آموزشی و رسیدگی به آنها یکی از ابعاد مورد تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است؛ ساماندهی مدارس سنگی با ملات غیرمستحکم به عنوان فضاهای نیازمند توجه ویژه باید مد نظر تیم فنی و نظارت سازمان نوسازی قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد:  تعداد کل مدارس سنگی کشور ۲۲۱۵ است که تعداد ۱۵۷۶ مدرسه دارای بیش از ۱۰ دانش آموز هستند و از این تعداد، ۱۳۸۰ مدرسه در مناطق روستایی و عشایری واقع شده‌اند.

هدف گذاری طرح، برای ساماندهی ۱۳۸۰ مدرسه در قالب ۳۹۵۶ کلاس درس و دارای ۱۱ دانش آموز و بیشتر  با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام می باشد. در سال اول اجرای طرح برای ۲۵۳ مدرسه ۳ تا ۶ کلاسه که دارای ۱۵ دانش آموز در هرکلاس و بیشتر در قالب ۱۱۴۶ کلاس درس می باشند برنامه‌ریزی شده و مابقی مدارس حسب تامین منابع اعتباری در سال های آتی ساماندهی خواهند شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در بدو ورود به شهر شیراز بر مزار آرشام سرایدارن یکی از دانش‌آموزان شهید و دیگر شهیدان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ حاضر شد و ادای احترام کرد.

پایان پیام/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.