سازمان انتقال خون از تامین خون مورد نیاز بیماران خبر داد

رییس سازمان انتقال خون گفت: در سال ۱۴۰۱ خون مورد نیاز بیماران تامین شد.

#تامین#خون#سازمان#انتقال#خون

به گزارش خبرگزاری افسران،مصطفی جمالی، در پیام نوروزی ضمن تشکر از خانواده بزرگ انتقال خون، از ایثار، تلاش و خدمت بی دریغ دست اندرکاران تأمین خون سالم و کافی برای بیماران نیازمند به خون قدردانی کرد.

وی همچنین زحمات و تلاش شبانه روزی کارکنان، متخصصان و مدیران سازمان انتقال خون را ستود که با وجود همه مشکلات و تنگناهای ناشی از تحریم‌ها توانستند با تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی، سازمان انتقال خون را سربلند سازند.

جمالی با آرزوی آرامش و سلامتی برای بیماران خصوصاً بیمارانی که احتیاج مستمر به خون دارند، گفت: افتخار داریم بگوییم در سال ۱۴۰۱ توانستیم برای تمامی بیماران نیازمند به دریافت خون مکرر، از کیسه‌های فیلتردار استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: استفاده از این کیسه‌ها سبب کاهش عوارض ناشی از تزریق خون می‌شود و می‌تواند زندگی سالم‌تر و درمان کم عارضه‌تری را برای این بیماران به ارمغان آورد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تأکید بر سرلوحه قرار دادن فرموده رهبری مبنی بر تولید دانش بنیان و حمایت از آن گفت: در سال جاری سازمان انتقال خون با تهیه ۱۲ سانتریفوژ یخچال دار تولید داخل، توانست تجهیزات مورد نیاز خود را با استفاده از دانش و تخصص متخصصان کشور طبق بالاترین استانداردهای جهانی تأمین کند و از محصولات مشابه خارجی بی نیاز شود.

جمالی با اشاره به نقش فعال شبکه ملی خونرسانی طی سال ۱۴۰۱ گفت: از طریق این شبکه، خون مورد نیاز بیماران خاص در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و تهران با همکاری همه استان‌ها تأمین شد و استان‌های هم جوار توانستند با مشارکت فعال‌تر در این طرح به سان یک قلب تپنده خون و فرآورده مورد نیاز را مستمر، پیوسته و هماهنگ در کل کشور تأمین کنند که جای تقدیر دارد.

وی همچنین تأکید کرد: مسئولیت سازمان انتقال خون در قبال بیماران مسئولیتی همیشگی و فزاینده است و بهینه سازی نظام اهدای خون و افزایش اهدای خون به تناسب جمعیت برای امنیت سلامت بیماران، در دستور کار این سازمان قرار دارد و با قدرت دنبال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، بهار قرآن، به تمامی ایرانیان، از مردم شریف کشورمان دعوت کرد تا در روزهای باقی مانده پایان سال و آغاز بهار طبیعت و بهار قرآن بیش از پیش حامی بیماران باشند تا به خاطر سفرهای نوروزی و آغاز ماه مبارک رمضان ذخایر خون با کاهش مواجه نشود و همه هموطنان بتوانند به دور از بیماری و رنج، روزهای شیرین و زیبای پیش رو را در کنار خانواده به شادمانی و عبادت بپردازند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.