تحویل ۸۱ هزار جهیزیه به نوعروسان در سال ۱۴۰۱/جزئیات پرداخت مستمری ها به مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرنگار رفاه اجتماعی افسران،حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران امدادگران حوزه خدمات رسانی به محرومان و ولی نعمتان ما بوده و  باید از تلاش یکایک آنها قدردانی کرد.

وی با اشاره به آخرین آمار تحت پوشش کمیته امداد، گفت: براساس آخرین آمارها، در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۷۵هزار خانوار با جمعیتی با ۴میلیون و ۷۳۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند. ۹۲۴هزار خانوار یک نفره و ۷۰۴ هزار نفره ۲ نفره و …حدود ۱۱۹ هزار خانوار ۵ نفره و بالاتر هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به میزان افزایش مستمری مددجویان در سال جاری، ابراز کرد:در سال جاری ما شاهد حمایت افزایش مستمری ۵۰ درصدی بوده‌ایم، بیش از ۱۲۰ خدمت در حال اجرا داریم و برخی از خانواده های در حوزه های مختلف بیش از ۵۰ میلیون تمام برای ما هزینه دارند.

وی ادامه داد: مجموعه مستمری‌های پرداخت شده در سال جاری به مددجویان کمیته امداد بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده است و خوشبختانه امسال بیش از ۴۶۰ هزار خانوار جابجا شده‌اند و این از حیث توانمندی آنها بوده است.

خدرویسی درباره آمار پشت نوبتی‌های مددجویان برای دریافت خدمات کمیته امداد گفت: در حال حاضر خانواده‌های دهک یک تا ۳، پشت نوبتی‌ نداریم.

وی ادامه داد: یکی از خدمات ما امسال تحویل جهیزیه بودکه ۸۱هزار سری جهیزیه از کالای داخلی و در راستای سیاست های جوانی جمعیت از شرکت های داخلی تهیه شده و به مددجویان سراسر کشور تحویل شده است. همچنین حدود ۱۱۸ هزار قلم کالای اساسی به خانواده های مددجویان تحویل داده شده است.

وی عنوان کرد: براساس تفاهم نامه ها و همکاری با وزارت بهداشت و بیمه سلامت وضعیت درمان مددجویان ما و پرداخت هزینه ها یکی از بهترین شرایط خدمتی ما است و ما در این حوزه دغدغه ای نداریم.

 علی عاشوری مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد هم در حاشیه نشست خبری  اظهار کرد: تا امروز بیش از ۴هزار و ۲۰۰ میلیارد به ۳۰۹ هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است و ما نسبت به سال گذشته در پرداختی ها ۸ درصد رشد داشته ایم.

وی افزود: با توجه منابع موجود ۱۶ هزار میلیارد تومان به ۲ میلیون نفر در طول عمر ۶ ساله صندوق پرداخت شده است که بیشترین سهم به حوزه حمایتی و کار گشایی و حوزه اشتغال اختصاص دارد.

عاشوری ادامه داد: بانک مرکزی هر ساله به ما جایزه خوش حسابی داده و امسال هم ۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد درباره ضمانت مددجویان در بانک‌ها نیز گفت: در ۱۱ ماهه گذشته تاکنون ۳۱۰ میلیارد تومان به تعداد ۶ هزار فقره انجام شده است.

وی از مردم خواست تا با سپرده گذاری به این صندوق کمک کنند تا خدمات خود را افزایش دهند.

در ادامه محمود توکلی مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد نیز در این نشست خبری گفت: ما در حوزه مسکن، ۱۰۰ خدمت را در کمیته امداد طراحی کرده ایم که این ها به مددجویان ارائه شده است.

وی افزود: بخش عمده خدمات ما تا روزهای آینده تکمیل می شود و ما در سال آینده ۱۲۰ هزار خدمت در حوزه مسکن را طراحی و به جامعه هدف خود ارائه خواهیم داد.

توکلی تاکید کرد: ما تاکنون بر اساس تقاضا محوری حرکت می‌کردیم اما بر حسب تکلیف ما بنا داریم که براساس نیاز محوری خانواده ها حرکت کنیم.

این خبر در حال تکمیل است…


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.