صدور و تحویل ۷هزار کارت معلولیت در ۲۱ روز/ مزایایی که به معلولان تعلق می‌گیرد

به گزارش گروه آسیب‌های اجتماعی افسران، داود زیدی، مدیر اداره حراست بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در اقدامی جهادی، واحدصدور کارت این اداره ۷هزار کارت معلولیت صادر و جهت تحویل به افراد دارای معلولیت  تحت پوشش بهزیستی استان تهران توزیع شده است.

مدیر اداره حراست بهزیستی استان تهران گفت: با بسیج امکانات ظرف مدت حدودا ۳ هفته کاری تعداد ۷۰۰۰ کارت شناسایی معلولیت صادر و جهت تحویل،  به ذینفعان در سطح بهزیستی استان تهران توزیع شده است.

وی ابراز داشت: پیش بینی می شود با توجه به هدف‌گذاری انجام‌گرفته در صورت تامین اعتبار جهت خرید ملزومات صدور کارت ، تعداد معدود افراد درنوبت دریافت کارت بزودی کارت خود را دریافت و این رقم بروز و صفر می گردد.

این مسئول تصریح کرد: در قیاس با آمار صدورکارت معلولیت در سال گذشته، آمار ها حاکی از رشد ۱۰۰درصدی است که این مهم با تاکید مدیرکل بهزیستی استان و به یمن اقدام و تلاش جهادی همکارانم در سطح استان و شهرستان و تعاملات و همکاری حوزه های پشتیبانی و توانبخشی اتفاق افتاد.

گفتنی است، توسعه کمی و کیفی خدمات توانبخشی و متناسب سازی امکانات زندگی برای افراد معلول بیش از هر چیز منوط به این است که اقدامات لازم برای شناسایی و تشخیص گروه های مختلف دارای معلولیت، براساس عملکرد، ناتوانی و سلامت آنها صورت گرفته تا متناسب با آن امکان به روزرسانی و توزیع عادلانه خدمات رسانی فراهم شود.

به طور کلی معلولیت ها به ۶ گروه عمده و شایع از جمله اختلالات جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی گفتاری، اعصاب و روان و چند معلولیتی تقسیم بندی می شوند، شدت معلولیت هر گروه در چهار سطح، خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید در کمیته های تخصصی تشخیص معلولیت (ICF) مشخص می شود.

هر معلولی که بخواهد از خدمات مرتبط با ماموریت های سازمان بهزیستی از جمله توانبخشی و تسهیلات توانمندسازی استفاده نماید باید دارای کارت معلولین که شدت و نوع معلولیت نیز در آن مشخص شده استفاده کند.

در حال حاضر افراد دارای معلولیت پس از تشخیص شدت و نوع معلولیت و دریافت کارت از مزایایی مانند  معافیت های سربازی، دریافت وام، اشتغال، بلیت نیم بهای هواپیما، خدمات آموزشی دانشگاه و سرویس حمل و نقل  را دریافت می‌کنند.این کارت معرف فرد دارای معلولیت در داخل و خارج از کشور و دارای اعتبار و جنبه بین المللی دارد.

 


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.