تمام مددجویان بدون خانه کمیته امداد در ۱۲۰ نقطه کشور خانه دار می شوند

معاون بنیاد مستضعفان از خانه‌دار شدن تمام مددجویان بدون خانه کمیته امداد در ۱۲۰ نقطه کشور شامل تمام مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد و برخی نقاط محروم دیگر تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

#خاوئی#معاون#بنیاد#مسکن#مددجویان#بدون_خانه

وحید خاوئی،معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به خانه‌دار شدن تمام مددجویان بدون خانه کمیته امداد اظهار کرد: به دنبال اجرای سیاست‌های توانمندسازی محرومان و تهیدستان توسط بنیاد مستضعفان، یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده و در دست اجرا، کمک به تامین مسکن این اقشار است چراکه با توجه به سهم بالای هزینه مسکن در سبد هزینه‌های خانوار، خانه‌دار شدن این خانواده‌ها کمک قابل توجهی به تامین نیازهای آنها می‌کند و منابع حاصل از پس‌انداز خانوارها می‌تواند برای جبران هزینه‌ نیازهای دیگر خانواده‌ها از جمله تحصیل، سلامت و … بکار گرفته شود.

معاون بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد بر همین اساس طرح‌های متعددی را با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در دستور کار خود قرار داده ادامه داد: یکی از این طرح‌ها با مشارکت کمیته امداد به اجرا درآمد که در گام نخست، تامین ۱۰ هزار واحد مسکونی را در ۱۲۰ نقطه کشور شامل تمام مناطق هدف محرومیت‌زدایی بنیاد و برخی نقاط محروم دیگر هدف‌گذاری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای کامل این طرح مشارکتی بنیاد مستضعفان و کمیته امداد، هیچ مددجوی کمیته امدادی در این ۱۲۰ نقطه، بدون خانه نخواهد ماند.

خاوئی با تاکید بر اینکه وظیفه شناسایی مددجویان فاقد مسکن در این ۱۲۰ نقطه که عمدتا مناطق روستایی و شهرهای کوچک با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر را شامل می‌شود، با کمیته امداد است گفت: ما هدف‌گذاری کرده‌ایم که در این طرح مشارکتی هیچ مددجویی بدون خانه‌ای جانیافتد و پس از تکمیل طرح، پشت‌نوبتی‌ها و صف فاقدین مسکن در این نقاط هدف به صفر برسد.

مدیرعامل بنیاد علوی در تشریح سهم هریک از نهادهای مشارکت‌کننده در این طرح گفت: در این طرح بنیاد مستضعفان برای احداث هر خانه ۷۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۰ تن سیمان اهدایی را تخصیص می‌دهد و این درحالی است که کمیته امداد و بنیاد مسکن به ترتیب ۷۵ میلیون تومان بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره را اختصاص داده‌اند.

خاوئی ادامه داد: در سال جاری در قالب اجرای این طرح مشارکتی، بیش از ۲۸۰۰ واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان کمیته امداد شده و درحال حاضر نیز بیش از ۶۷۰۰ واحد در دست احداث است که در سال آینده تکمیل و تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از تکمیل گام نخست، بنیاد مستضعفان آمادگی مشارکت در احداث ۱۰ هزار واحد دیگر برای مددجویان کمیته امداد دارد گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر این طرح، ۱۰۰۰ واحد مسکونی نیمه تمام مددجویان کمیته امداد در مناطق هدف خود را نیز به اتمام رسانده و تلاش دارد تا هرچه در توان دارد را پای کار خانه‌دار شدن محرومان بیاورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.