روس‌ها به دنبال جایگزین برای کاندیدای آمریکایی در بانک جهانی

نمایندگی روسیه در بانک جهانی به دنبال آن است تا جایگزینی را برای کاندیدای ریاست این بانک که مورد حمایت آمریکاست، پیدا کند.

#روسیه #روس_ها #جانشین

رومان مارشاوین، رئیس نمایندگی روسیه در بانک جهانی، گفت که این کشور در حال مذاکره با کشورهای دوست برای معرفی یک کاندیدای دیگر به غیر از کاندیدای مورد حمایت آمریکا برای تصدی ریاست بانک جهانی است.

به گفته این مقام روس، این کشورها در تلاش هستند تا یک کاندیدای دیگر را به‌عنوان رقیب آجای بانگا که مورد حمایت آمریکاست به‌عنوان نامزد تصدی ریاست بانک جهانی معرفی کنند، البته هنوز نام هیچ فردی از سوی روس‌ها معرفی نشده، اما گفته می‌شود که هم‌اکنون آنها ۱۵ نفر را در لیست ارزیابی خود قرار داده‌اند.

مارشاوین تأکید کرد که در لیست کاندیداهای احتمالی، کارشناسان اقتصادی خارجی برجسته و برخی بانکداران روس وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به وزرای دارایی و روسای سابق بانک‌های مرکزی کشورهای دوست روسیه، اشاره کرد.

این مقام روس افزود: مشاوره با شرکای ما طی روزهای گذشته ادامه پیدا خواهد کرد و به احتمال زیاد هفته آینده مسکو نامزد پیشنهادی خود را معرفی می کند.

مارشاوین گفت: از زمان اعلام بازنشستگی دیوید مالپاس، رئیس کل کنونی بانک جهانی، نمایندگی روسیه در این بانک درخواست‌‌‌‌های متعددی را حتی از سازمان‌‌‌‌‌های مردم‌نهاد در داخل آمریکا برای معرفی یک نامزد جدید دریافت کرده است. همه این نهادها و حتی مدیران بانک جهانی نسبت به انحصار آمریکا در انتصاب مدیرکل بانک جهانی ابراز ناخرسندی کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.