باد شدید در بیشتر شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ۳ روز آینده وزش شدید باد در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت و این موجب می‌شود در برخی نقاط نیمه غربی کشور گرد و خاک به وجود آید.

#باد #بارش #آب_هوا

صادق ضیائیان گفت: از بعدازظهر امروز تا دوشنبه ۱۵ اسفند‌ وزش باد گرم جنوبی و افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود و از سه‌شنبه تا جمعه با شمالی شدن جریانات روی خزر کاهش محسوس دما را در این مناطق خواهیم داشت.

وی گفت: در سه روز آینده وزش باد شدید در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت و این موجب می‌شود در نیمه غربی کشور گردوخاک به وجود آید.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز آینده جوی آرام در اغلب نقاط کشور داریم و دوشنبه ۱۵ اسفند با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور در شمال غرب، برخی مناطق کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان، همچنین غرب سواحل خزر بارش خواهیم داشت.

وی افزود: روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند گستره فعالیت این سامانه بارشی بخش‌هایی از کشور را در بر می‌گیرد و در  غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، زنجان و قزوین، اردبیل سواحل خزر و مناطقی از اصفهان بارش خواهیم داشت که شدت بارش‌ها در ارتفاعات البرز مرکزی، چهارمحال و بختیاری و شرق خوزستان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه ۱۷ اسفند سامانه بارشی در مناطق یاد شده فعال‌تر می‌شود و در خراسان رضوی و سمنان نیز باران خواهیم داشت.

‌مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛‌ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۹ و ۱۱ درجه خواهد بود. 

ضیائیان افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری عنوان کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یکم مهر ۱۴۰۱) تا ۱۲ اسفند امسال ۱۱۴.۶ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۲۳.۹ میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری ۷.۵ درصد کمتر از سال گذشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.