راه اندازی پنج مدرسه شبانه‌روزی برای دختران بازمانده از تحصیل بوشهر

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: چاره اندیشی برای بازگرداندن دختران بازماندن از تحصیل به مدارس اولویت‌ این معاونت است که در این ارتباط ایجاد پنج مدرسه شبانه روزی دخترانه برای استان بوشهر تعریف و مناطق آن نیز مشخص شده است.

#خزعلی#راه_اندازی#مدارس#دخترانه#شبانه_روزی#بوشهر

 انسیه خزعلی در نشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: برای روستاهایی که امکان ایجاد مدرسه یا آموزگار وجود ندارد، مدارس شبانه روزی و مهارتی دخترانه تاسیس می‌شود.

وی افزود: روستاهای بوشهر پر از توانمندی‌هایی است که اگر پشتیبانی شود می‌تواند ثمرات خوبی برای سالم‌سازی خانواده داشته باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به بازدید خود از روستاهای استان بوشهر، بیان کرد: تحرک خوبی در روستاهای این استان در حال انجام است.

وی افزود: از سفر گذشته رئیس جمهور به بوشهر با حمایت‌هایی تسهیلاتی که از زنان سرپرست خانوار و بانوان کارآفرینی صورت گرفته، شاهد پیشرفت‌های خوبی در حوزه بانوان بوشهری هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ضرورت ایجاد نشاط در جامعه، گفت: در این سفر اعتباراتی برای ایجاد فرهنگسرای خانوادگی، مرکز فرهنگی روستایی، سالن ورزشی و بازارچه مشاغل خانگی بوشهر در نظر گرفته شده است.

خزعلی اضافه کرد: ساخت مسکن برای زنان سرپرست خانوار و حمایت از صندوق‌های خرد روستایی از دیگر مواردی است که در این سفر در حوزه زنان و خانواده مصوب شد و ایجاد پلاژ بانوان از تقاضاهای بانوان شهرهای این استان است.

وی با اشاره به کاهش ازدواج و فرزندآوری در استان بوشهر، تاکید کرد: بوشهر از جمله استان‌هایی است که باید به صورت جدی به مساله جمعیت آن توجه شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه فرهنگ و قومیت دختران و مساله امکانات آموزش برای زن و مرد از مسائلی است که در جنگ ترکیبی و رسانه ای مورد هدف دشمن قرار دارد، گفت: زنان در زمینه‌های علمی پیشرفت خوبی داشته‌اند و دشمن این را برنمی‌تابد.

خزعلی عنوان کرد: دولت مردمی مصمم است در سفرهای استانی برای ارتقای علمی بانوان تلاش کند و با حمایت دولت به مساله جلوگیری از بازماندگی دختران بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.