اعلام اسامی دستگاه‌های بی توجه به قانون جوانی جمعیت

دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: اگر احساس کنیم دستگاهی در برابر اجرای قانون مقاومت می‌کند قطعاً ورود می کنیم و اسامی دستگاه‌هایی که به قانون توجه نکرده‌اند را اعلام خواهیم کرد.

#فروتن#دبیر_ستاد#ملی#جمعیت#اعلام#دستگاه#خاطی

کاظم فروتن، دبیر ستاد ملی جمعیت درباره اهمیت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: ما باید بر اجرای تمام بندها و مواد قانون جوانی جمعیت اصرار داشته باشیم، برخی از این ماده‌های قانونی نیازمند پیش نیاز نیستند اما برخی از این مواد قانونی نیازمند زمینه‌هایی هستند تا به مرحله اجرا برسند.

وی ادامه داد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می تواند بهانه ای باشد تا مسؤولان به نفع فرهنگ فرزندآوری اقداماتی را انجام دهند.

هزینه‌های مشاوره‌  تحت پوشش بیمه قرار بگیرد

دبیر ستاد ملی جمعیت با اشاره به وظایف رسانه‌ها در قبال قانون جوانی جمعیت، عنوان کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم تا مردم را از امکانات و تسهیلات این قانون آگاه کنند، ما حتی در دومین جلسه ستاد مصوبه‌ای  آموزش قانون به عنوان حین خدمت در دستگاه‌ها داشته ایم.

فروتن همچنین خواستار تحت پوشش قرار گرفتن هزینه‌های مشاوره‌ رواشناسی ذیل بیمه‌ها شد و گفت: بیمه‌ها توانسته اند در بخش‌های زیادی بیماری ها را تحت پوشش حمایتی خود قرار دهند اما متأسفانه آن فرهنگ ایجاد نشده که بیمه ها هزینه های بسیار بالای مشاوره‌ها را پرداخت کنند، باید سوال چرا مردم از سبد اقتصادی خود برای مشاوره های روانی هزینه کنند؟

وی ادامه داد: مشاروه های خانواده به ویژه در ۵ سال اول ازدواج که بسیاری از طلاق های کشور در زمان بخش صورت می گیرد یک نیاز اساسی است،می طلبد تا درصد بسیار بالایی از هزینه های مشاوره را بیمه ها پرداخت کنند تا مردم درصد کمتری را از سبد اقتصادی خود پرداخت کنند.

قرارگاه ملی جمعیت در رسانه‌ها تشکیل شود

دبیر ستاد ملی جمعیت خواستار ایجاد قرارگاه جمعیت در رسانه‌ها شد و خاطرنشان کرد: باید بپرسم آیا  رسانه‌های مهم کشور قرارگاه جمعیت را در مجموعه خود تشکیل داده‌اند؟

وی افزود: امروز مسأله جمعیت در کشور ما اورژانسی است و می توان آن به مانند کرونا تشبیه کرد، در ایام پاندمی کرونا دیدید چگونه تمام دستگاه‌ها پای کار آمدند و برنامه ریزی کردند تا کرونا به کمترین میزان برسد، باید جمعیت  را مانند کرونا ببینیم.

مسئولان نگران آینده جمعیتی کشور هستند؟

دبیر ستاد ملی جمعیت یادآور شد: باید برای حمایت از جمعیت از مرحله شعار خارج شویم، همه باید نگاه جمعیتی داشته باشیم. امروز زمان نداریم و در جنگ جمعیتی قرار داریم و نباید به مانند زمان آرامش و صلح برنامه ریزی کنیم. باید دید چقدر از مسئولان ما از آینده جمعیتی کشور احساس نگرانی می‌کنند.

تنها ۳۰ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده است

فروتن درباره استنکاف دستگاه‌های اجرایی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: تاکنون ۳۰ درصد از قانون جوانی جمعیت از سوی دستگاه‌ها اجرا شده و ما به برخی از آن دستگا‌ه‌ها تذکر داده ایم و با سازمان بازرسی هم صحبت کرده‌ایم. یکسال و نیم از تصویب قانون می‌گذرد و اگر احساس کنیم دستگاهی در برابر اجرای قانون مقاومت می‌کند قطعاً ورود می کنیم و با دستگاه برخورد قانونی می شود و اسامی دستگاه‌هایی که به قانون توجه نکرده‌اند را اعلام خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.