انتقاد صریح آیت‌الله سبحانی از آپارتمان‌سازی / ساخت مسکن ویلایی

یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه انبوه‌سازی از نظر اخلاقی صحیح نیست، گفت: در جمهوری اسلامی باید مشکل زمین حل شود. جلوگیری از احیای موات قابل قبول نیست.

#آیت_الله#سبحانی#انتقاد#آپارتمان_سازی#مسکن#ویلایی

برخی از مردم قم با ثبت سوژه «جلوگیری از احداث آپارتمان‌های مرتفع در اراضی پردیسان قم» شیوه اجرای نهضت ملی مسکن در شهر مقدس قم به ویژه اراضی ۵۶۰ هکتاری را بر خلاف نظر رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی، علمای اعلام و اساتید حوزه و دانشگاه، دانسته‌اند.

در بخشی از این سوژه آمده است: «متأسفانه توسط عده‌ای از تصمیم سازان، با توجیه «کمبود زمین در استان» و «هزینه‌های بالاتر توسعه افقی نسبت به توسعه عمودی»، از آپارتمان‌سازی دفاع می‌شود؛ در حالی‌که گروه‌های متعدد فنی و کارشناسی نشان داده‌اند که هم هزینه‌های توسعه افقی نسبت به توسعه عمودی کمتر است و هم امکان تأمین زمین کافی و مناسب در استان قم امکان‌پذیر است».

این درخواست مردمی از سوی حوزویان دنبال و به‌عنوان یکی از دغدغه‌های علما مطرح شده است.

آیت‌الله جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان نیز در جلسه ستاد راهبری معماری و شهرسازی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم طی سخنانی اظهار کرد: از نظر اخلاقی ساخت آپارتمان صحیح نیست چراکه امکان ارتباطات همسایگان را فراهم نمی‌کند و بچه‌ها در این محیط محبوس شده‌اند.

وی با بیان اینکه حفظ اسلامیت نظام با این انبوه‌سازی‌ها محقق نمی‌شود، گفت: مسکن به صورت ویلایی احداث شود همانطور که سابقا نیز به همین گونه بوده است.

پیش از این نیز، امام جمعه پردیسان با انتقاد از بی توجهی به مصوبه دولت در خصوص ویلاسازی در طرح نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: در برخی مناطق با پافشاری مردم ساخت و ساز ویلایی تصویب شد. مردم خانه‌ها را ساختند و ساکن شدند. اما برخی آپارتمانی‌ها از خاک بالاتر نیامده اند، زمین رایگان به مردم بدهند، خودشان می‌توانند مدیریت کنند و خانه خود را به صورت مرحله‌ای بسازند و از این گرفتاری در بیایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.