بازدید رئیس سازمان سنجش از حوزه آزمون دکتری / تشریح جزئیات برگزاری آزمون

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از حوزه برگزاری آزمون دکتری بازدید کرد.

#بازدید#پور_عباس#ریاست#سنجش#آزمون#دکتری#دانشگاه#علم_صنعت

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز از حوزه برگزاری آزمون دکتری در دانشگاه علم و صنعت بازدید کرد.

صبح امروز آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۲ آغاز شده است، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ نیز بعدازظهر امروز آغاز می‌شود و صبح و بعدازظهر فردا جمعه ۱۲ اسفندماه نیز ادامه دارد.

پورعباس در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: تعداد داوطلبان شرکت کننده در مقطع دکتری ۱۳۲ هزار نفر در تهران هستند و این آزمون در ۱۱۰شهر و ۱۵۷ حوزه امتحانی و ۵۵۷حوزه فرعی در سرار کشور برگزار می شود.

وی افزود: تعداد کل شرکت کنندگان ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ نفر است که ۷۵ هزار و ۶۲۵ نفر زن و ۹۴هزار و ۳۳۴ نفر مرد در آزمون دکتری شرکت کرده اند.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه آزمون دکتری به صورت کارنامه در نیمه اول اردیبهشت اعلام می‌شود تا داوطلبان انتخاب رشته خود را انجام دهند و اعلام نتایج چند برابر ظرفیت برای انجام مصاحبه، هفته اول خرداد سال بعد اعلام می شود و در نیمه اول شهریور ۱۴۰۲ نتایج نهایی اعلام خواهد شد؛ نتیجه آزمون دکتری به این صورت است که ۵۰ درصد نمره و مرحله دیگری شامل مصاحبه است.

پورعباس اظهار داشت: افراد قبل از آزمون باید احراز هویت شوند و ما درصدد هستیم تا با روش‌های علمی همچون اثر انگشت احراز هویت افراد را انجام دهیم، در هنگام برگزاری آزمون دکتری نیز خللی در اینترنت کشور وارد نمی‌شود و ما تلاش می‌کنیم امنیت آزمون‌ها را افزایش دهیم.

وی از طی روند الکترونیکی کردن آزمون‌ها خبر داد و گفت: چاره‌ای جز الکترونیکی کردن آزمون‌ها نداریم چرا که دوره آزمون‌های کاغذی به سر آمده است و باید از امکانات جدید استفاده کنیم بنابراین آزمون‌های ارشد و دکتری در سال‌های آتی الکترونیکی می‌شوند.

پور عباس ادامه داد: در حال حاضر کار سامانه طراحی سوال برای آزمون‌های سراسری، ارشد و دکتری به صورت الکترونیک آغاز شده است و امیدواریم زیرساخت‌های آزمون‌های الکترونیک زودتر فراهم شود.

وی ادامه داد: در  نوبت اول آزمون سراسری که دی‌ماه برگزار شد هیچ گونه گزارشی از طرف دستگاه‌های اجرایی به ما نرسیده است، مخزن سوالات هیچ راه نفوذی ندارد  و همه مسائل کنترل می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.