عدم صدور هیچگونه مجوزی برای فروش مدارس خیّرساز / تمام درآمد مولدسازی در پروژه های مدرسه‌سازی هزینه می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ اجازه‌ای برای فروش مدارس خیرساز در طرح مولدسازی صادر نشده است، گفت: ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از مولدسازی در آموزش و پرورش به پروژه های مدرسه‌سازی اختصاص خواهد یافت.

#نوری#وزیر_آموزش#عدم#صدور#مجوز#فروش_مدارس

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی رؤسا و مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان‌های کشور با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و و ولادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) اظهار کرد: حضرت عباس(ع) نمونه کاملی از یک خیّر بودند که در سال ۶۱ هجری قمری با ازخودگذشتگی و ایثار تبدیل به الگویی گرانبها برای همگان شدند.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز در جایگاهی بسیار رفیع قرار دارند، گفت: وظیفه خودمان می‌دانیم که در جمع خیرین حضور یابیم و از محضر آنها درس بگیریم. خیرین مدرسه‌ساز باید تکریم شوند و همواره جایگاه رفیعشان یادآوری شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از زمان آغاز دولت و مدیریت جدید مجموعه آموزش و پرورش بر تمرکز روی تکمیل پروژه‌های خیرساز تأکید شده‌ است، عنوان کرد: نیاز است که این پروژه‌ها پیگیری شود تا در کمترین زمان ممکن تکمیل شود. متاسفانه برخی از پروژه‌ها از سال ۱۳۹۰ باقی مانده و تکمیل نشده که در اسرع وقت باید به آنها رسیدگی کرد.

نوری درباره شایعاتی مبنی بر قرار گرفتن مدارس خیرساز در طرح مولدسازی املاک دولت نیز، خاطرنشان کرد: در املاکی که خیرین اقدام به ساخت آن کرده‌اند، هیچ اجازه‌ای مبنی بر فروش و قرار گرفتن در طرح مولدسازی صادر نشده است. اصلا چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود تا ملکی که وقف و یا هبه شده است به فروش گذاشته‌ شود. صراحتا تأکید شده ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از مولدسازی بلافاصله به آموزش و پرورش بازگردد و در پروژه‌ها باقی‌ مانده هزینه شود.

وی گفت: امیدواریم شاهد ثبت جهانی مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور به عنوان یک میراث معنوی در شاخص‌های جهانی باشیم. همچنین امیدواریم سند و چشم‌اندازی طولانی مدت توسط مجمع تدوین شود تا راهی بزرگ در امر مدرسه‌سازی برای آینده ترسیم شود.

نوری با بیان اینکه باید معماری بومی در مدارس خیرساز به‌کار گرفته شود، گفت: استفاده از سازه‌های بومی و سازه‌هایی که به محیط‌زیست آسیب نرساند از جمله اولویت‌ها باید قرار گیرد‌، همچنین دیگر نباید اجازه داد پروژه‌ها طولانی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.