افتتاح مرکز خدمات روان‌شناسی کمیته امداد کردستان

مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره راه زندگی(کلینیک رز) کمیته امداد کردستان چهارشنبه شب با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری در سنندج افتتاح شد.

#افتتاح#کلینیک#روانشناسی#کمیته_امداد#سنندج

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در آیین افتتاح این مرکز اظهار کرد: در این مرکز می توان با بهره گیری از نیروهای باتجربه و توانمند خدمات مشاوره‌ای، روان‌شناسی و آموزشی به مددجویان و سایر اقشار استان ارائه داد.

حجت‌الاسلام علی جعفری افزود: افرادی که در زمینه مشاوره و روان‌شناسی توانمند هستند می‌توانند تحت نشان کلینیک “رز” در این مرکز فعالیت کنند، ضمن اینکه ۳۰درصد از درآمد کلینیک برای خدمت به مددجویان کمیته امداد امام(ره) استفاده خواهد شد.

فقرزدایی در جامعه نیازمند شناخت همه ابعاد زندگی است
سرپرست معاونت اقتصادی استاندار کردستان نیز گفت: نگاه ما به مساله فقر نباید صرفا نگاه مادی و مالی باشد چرا که افراد بسیاری هستند که در زمینه مالی مشکل ندارند امادر زمینه ذهن و روان نیاز به حمایت دارند.

حامد قادرزاده افزود: اگر در جامعه بخواهیم فقرزایی کنیم باید تمام ابعاد زندگی افراد را ببینیم و به روان انسان‌ها نیز توجه کنیم.

وی یادآور شد:ما هم‌ اکنون در زمینه آموزش از لحاظ ظاهری و با توسعه مراکز علمی،فرهنگی و غیره با توسعه مواجه هستیم اما آنچه امروز به آن نیاز داریم بحث شناخت روان انسان‌ها است که می توان از طریق این مراکز آن را پیش برد.

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه امانت‌داری در مشاوره زمینه‌ساز جلب اعتماد در میان افراد است، عنوان کرد: باید با ایجاد گفتمان‌های درست در جامعه بسیاری از مسائل و مشکلات را رفع کنیم.

نگاه کمیته امداد به فقر نگاهی جامع است
فرماندار سنندج نیز در این آیین اظهار کرد: کمیته امداد امام راحل از مولودهای انقلاب اسلامی و یادگار ارزشمند امام راحل است که کارنامه درخشانی را در طول عمر با برکت خود دارد.

حسن عسگری افزود: نگاه کمیته امداد به فقر نگاهی جامع است که به‌دنبال فقرزدایی در جامعه بوده و در عمل هم به همین سمت حرکت کرده است.

وی یادآور شد: این نهاد توانسته موفقیت‌های ارزشمندی را بدست آورد که رسیدن مدارج عالی تعدادی از مددجویان در حوزه تحصیلی از خدمات این نهاد به شمار می رود.

فرماندار سنندج یادآور شد: کمیته امداد کردستان نیازمند توجه مسئولان کشوری است اگرچه مردم استان نیز در نوع‌دوستی بی‌نظیر بوده و در رفع مشکلات هم موثر هستند اما باید برای حفظ شانیت و کرامت انسانی مددجویان بیشتر تلاش شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)کردستان نیز اظهار کرد: مشورت کردن می‌تواند موجب کسب اگاهی و نظریه بهتر و فکر صحیح باشد که پیامبر(ص) نیز از این مهم به‌عنوان وسیله رحمت الهی یاد کرده است.

رضا طوسی افزود: دین اسلام بر مشورت تاکید دارد اما هر کسی توان مشاوره را ندارد و کمیته امداد برای خدمت‌رسانی در این زمینه حمایت، سلامت، پیشگیری و توانمندسازی را مورد توجه قرار داده است.

مرکز مشاوره کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با عنوان مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره راه زندگی در بخش‌های مختلف افتتاح شد و زمینه مشاوره به مددجویان را فراهم کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.