گروه سنی تحت پوشش بیمه درمانی دندان پزشکی بیمه سلامت

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور همکاری های بین بخشی گفت: کودکان کمتر از ۱۴ سال در سازمان بیمه سلامت ایران تحت پوشش بیمه درمانی و پیشگیری دندان پزشکی هستند.

#پوشش#بیمه#دندان#بیمه_سلامت#گروه#سنی

عبدالرضا معادی در خصوص پوشش خدمات دندان پزشکی در سازمان متبوع خود گفت: بیمه سلامت ایران یکی از بیمه های بزرگ کشور است، خوشبختانه در حال حاضر بخش عمده ای از خدمات دندان پزشکی به ویژه درحوزه پیشگیری در تعهد بیمه پایه است.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور همکاری های بین بخشی، با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: صندوق های بیمه ای در سازمان بیمه سلامت ایران خدمات متفاوتی را ارایه می کنند، به عنوان مثال بیمه شدگان روستایی خدمات دندان پزشکی را به صورت رایگان دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۴ سر خدمت درحوزه دندان پزشکی در تعهد بیمه پایه است، البته با  توجه به شیوع بیماری های محیط دهان و دندان میزان تعهدات پایین است؛ اما در تلاش هستیم که میزان تعهدات افزایش پیدا کند، عمده این خدمات در حوزه پیشگیری و برای اطفال است، بدون شک هزینه های پیشگیری کمتر بوده و در مقابل اثرگذاری بیشتری دارد.

معادی تاکید کرد: کودکان کمتر از ۱۴ سال در سازمان بیمه سلامت تحت پوشش بیمه درمانی و پیشگیری هستند، درحال حاضر بیش از هزار و ۴۰۰ مطب خصوصی در سطح کشور با بیمه سلامت قرار داد همکاری دارند؛ برای افراد بالاتر از ۱۴ سال خدمات جرم گیری، کشیدن و جراحی های دندان جزء تعهدات بیمه است، البته با توجه به ریزخدمات دیگر می توان گفت که بیش از ۱۱۰ خدمت درحوزه دندان پزشکی ارایه می شود.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور همکاری های بین بخشی، با بیان اینکه میزان فرانشیز هرساله توسط دولت تعیین می شود اظهار داشت: باید تمهیداتی را در نظرگرفت که بیماران پس از تعیین تعرفه ها بابت دریافت خدمات مابه التفاوت کمتری پرداخت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.