جلیلی: جای متهم در دادگاه است نه در تلویزیون

کدام یک از حرفهای ما در آن ۶ جلسه نقد برجام در کمیسیون ویژه برجام غلط از آب درآمد؟ آن زمان برخی نوشتند ظریف می‌گوید میشود جلیلی می‌گوید نمی‌شود؛ حالا چه شد؟ شد یا نشد؟

هشت سال یک جهان فرصت را از ملت دریغ داشتید و کشور را معطل کردید و فرصت اشتغال و ارزآوری را از بین بردید. امروز دارید از پرونده‌های بین فساد دفاع می‌کنید؟ اول باید برود دادگاه و حکمش را بگیرد و نه اینکه در تلویزیون بیاید مناظره کند!

از این به بعد هر متهمی باید بیاید و بگوید من بروم در تلویزیون مناظره کنم؟! پورمحمدی باید جوابگوی فسادهای زمان مسئولیتش باشد اولین نامه را خود آقای روحانی در زمان دولت آقای خاتمی نوشت و گفت که این (کرسنت) مشکل دارد؛ شما سازمان بازرسی بودید جواب بدهید که چرا پیگیری نکردید؟ بله بنده با فساد مبارزه خواهم کرد و میدانم که امثال شما (پورمحمدی) صدایشان درخواهد آمد!

وی در بازه بعدی گفت:‌ آقای پورمحمدی پریشب بعد از جلسه نکته خوبی را گفتند و گفتند شما برنامه‌های خیلی خوبی دارید، همه‌اش را هم قبول دارم و در همه آنها نیز کار کردید و این‌ها را بدید به ما حتماً اگر بنده رئیس جمهور بشوم این‌ها را اجرا می‌کنم؛ ما حاضر بودیم بدهیم که اگر شما برنامه ندارید الان نگویید این حرف را.جلیلی اظهار داشت: اتفاقاً اگر برای این موضوع وارد میشوید باید برای این احساس وظیفه کنید و به قول خودتان بی‌گدار نیایید، بدون کار نمی‌شود.این نامزد انتخاباتی با بیان اینکه اگر شما می‌خواهید کار کشور را اداره کنید باید اشراف داشته باشید، بیان کرد: این افتخار نیست که من هیچ کاری نکردم برنامه هم ندارم، برنامه‌هایتان خوب است بدید به من اجرا کنم و بعد این بحث را پیش ببرم.

وی ادامه داد:‌ ملت ما امروز اتفاقاً بهترین ظرفیت است؛ وقتی ما می‌گوییم ایفای نقش پرشکوه برای هر ایرانی دقیقاً برای این موضوع است، یعنی شما باید این را قائل باشید.جلیلی عنوان کرد: اینکه بنده در دو سه سال اخیر در هر دانشگاهی گفتم هر دانشگاه یک دولت سایه آن سمن واقعی این است؛ آن تشکل و نهادی مردمی که بحث می‌کنیم این است که شما به دانشگاهت بها بدهید نه اینکه بگویید این‌ها را نمی‌خواهیم و بگوییم اصلاً دولت سایه چیست.

وی مطرح کرد: اتفاقا این بحث که ما می‌گوییم باید دولت‌ها را کمک کنیم با تصحیح، تایید و با تکمیل دقیقاً بر این اساس است که این یک رویکردی می‌خواهد؛ رویکرد را نداشته باشیم فقط بیایم بگوییم که یک برنامه بدهید من همین را اجرا کنم جواب نمی‌دهد.جلیلی تاکید کرد:‌ امروز بزرگترین فرصت‌های ما در سیاست خارجی است که متاسفانه عده‌ای در ۸ سال آن را از بین بردند.

این نامزد انتخاباتی تاکید کرد:‌آن را به بهانه‌های مختلف نمی‌توانستند استفاده کنند؛ سوال می‌کنند برجام، بعد گفتند چه شد؟ همین‌هایی که می‌گفتند ما با این حل می‌کنیم، دلار ۳ تومان شد ۳۰ تومان و ۸۰۰ تحریم شد ۱۵۰۰ عدد. آیا مشکل مردم را حل کرد؟ باید جواب بدهند.وی مطرح کرد: ۶ جلسه در برجام آن بحث‌هایی که ما کردیم امروز نه برای شما و برای ملت برای تاریخ مانده است، کدام یک از آنها غلط درآمد؛ همان زمان عده‌ای نوشتند آقای ظریف گفت می‌شود جلیلی گفت نمی‌شود؛ حالا شما بگویید شد یا نشد؟ تحریم‌ها برداشته شد یا نشد؟ این نظر کارشناسی این است.

جلیلی ادامه داد: با این موضوعات ۸ سال یک جهان فرصت را از ملت دریغ داشتیم، ۸ سال کشور را معطل کردیم و ۸ سال فرصت اشتغال و ارزآوری را از بین بردیم؛ بعد امروز دارید رسماً از پرونده‌های فساد دفاع می‌کنید؟ فسادی که بین است و بیان شد. جای متهم در دادگاه است نه اینکه بیاید در تلویزیون مناظره کند.وی ادامه داد:‌ اول برود در دادگاه جواب بدهد و حکمش را بگیرد، اگر اینطوری باشد که بگویید هر متهمی بیاید با آن بحث کن و در اختیارش تلویزیون قرار بده که نمیشود؛ البته این را هم ایشان هیچ وقت به من نگفتند که بیا برای مناظره.

جلیلی ادامه داد:‌ ما بحثمان جدی‌است، اداره کشور جدی است، یکی از بحث‌های جدی که بنده به عنوان رئیس جمهور بیان می‌کنم و دنبال می‌کنم و معتقدم باید باشد مبارزه با فساد است؛ وقتی که میلیاردها دلار برای چندین سال سرمایه کشور را به یغما می‌دهند شما می‌توانید نسبت به آن بی‌تفاوت باشید؟ خود آقای روحانی اولین نامه را زمان دولت آقای خاتمی نوشت و گفت این مشکل دارد. بعد حالا شما می‌گویید این هیچی، چرا فلان شد.

وی خطاب به پور محمدی گفت:‌ شما در قوه قضاییه و سازمان بازرسی بودید باید جواب بدهید این فساد را چرا پیگیری نکردید؛‌ چرا این نتیجه نگرفت؟ بله بنده با فساد مبارزه خواهم کرد و می‌دانم امثال شما صدایتان در می‌آید؛ یکی از بحث‌هایی که بخواهد این کشور نظم پیدا کند همین است نباید اجازه بدهیم به یغما برود سرمایه ملت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.