امکان تصویربرداری دوربینی در لایحه حجاب آمده است

بانکی‌پور، نماینده مجلس: امکان تصویربرداری دوربینی را در لایحه حجاب آورده‌ایم!

اگر فرد نگذارد عکسش گرفته شود پلیس باید فرد بی‌حجاب را به اولین مقر پلیس تحویل دهد. پلیس عابر عادی را صرف اینکه کشف حجاب کرده باشد بازداشت نمی‌کند.

تمام دستگاه‌ها را موظف کردیم که دوربینشان را در اختیار فراجا قرار دهند

امیرحسین بانکی پور نماینده اصفهان در مجلس یازدهم و منتخب مجلس دوازدهم گفت: تمام دستگاه‌ها را موظف کردیم که دوربینشان را در اختیار فراجا قرار دهند نه‌فقط برای حجاب برای اینکه امنیت داخلی شهرها تأمین شود.

بانکی‌پور روز شنبه پنجم خرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، با بیان اینکه در لایحه «عفاف و حجاب» تمام دستگاه‌ها موظف شده‌اند دوربینشان را در اختیار نیروهای فراجا قرار دهند، افزود پس از آنکه عکس فرد با دوربین گرفته شد، عکس او از طریق «ناظرهای مورد وثوق» فراجا هویت‌یابی می‌شود و جریمه به‌صورت پیامکی برایش ارسال می‌شود.

او درباره اینکه اگر جایی دوربین نبود یا فرد چهره خود را بسته بود، گفت در آخرین اصلاحی که فرستاده شده ماده‌ای اضافه کردیم که اگر امکان عکس‌برداری و شناسایی از روی عکس نباشد، فراجا موظف است که فرد بی حجاب را مستقیما شناسایی کند.

علاوه بر جریمه مالی، محرومیت‌های اجتماعی، تبعید، بستن صفحه‌های مجازی، توقیف گذرنامه تا دو سال و بازداشت فرد، از جمله مواردی است که به گفته این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان مجارات افرادی از رعایت حجاب اجباری سرپیچی می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.