فاکس نیوز: اسرائیل یک حمله محدود به ایران انجام داده است

به گزارش منیبان، فاکس نیوز در خبری با اعلام خبر حمله اسرائیل به ایران، مدعی شد این عملیات محدود بود. این ادعای فاکس نیوز در حالیست که منابع خبری از حمله چند ریزپرنده به اصفهان خبر داده اند.

چند مقام‌ اسرائیلی به صورت غیررسمی انجام این عملیات را تأیید کردند. همچنین دو مقام آمریکایی به «سی‌بی‌اس نیوز» گفتند که یک موشک اسرائیلی به ایران اصابت کرده اما هیچ اطلاعاتی در مورد مکان یا وسعت این حمله ارائه ندادند و نیروهای ارتش اسرائیل نیز تا زمان تنظیم این گزارش در اینباره اظهار نظر نکرده‌اند.

هنوز مشخص نیست انفجارهای اصفهان مربوط به هدف‌گیری کدام مراکز بود و با چه شیوه‌ای انجام شد اما اصرار مقامات جمهوری اسلامی به خفیف جلوه دادن آنهاست.

عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در همین ارتباط گفت، «انفجارها در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضدهوایی به شیئی مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.» هرچند بعد از این حملات انفجار بزرگی گزارش نشد اما عملیات باعث تعطیلی چند ساعته پروازها در فرودگاه‌های ایران شد و آسمان غرب ایران از هواپیماها خالی ماند.

یک «منبع نظامی آگاه» به «فاکس نیوز» گفت حمله اسرائیل «محدود» بوده است. برخی منابع گفته‌اند آمریکا در این حمله دخالتی نداشت و اسرائیل از قبل به آمریکا در مورد انجام عملیات خبر داده بود.

یک مقام ارشد ایران ظاهراً به رویترز گفته است که ایران برنامه‌ای برای پاسخ فوری به حمله اسرائیل ندارد. وی افزود: «انفجارهای شنیده شده در اصفهان ظاهراً ناشی از فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی بوده و نه حمله موشکی». اما جاناتان کونریکوس سخنگوی سابق نیروی دفاعی اسرائیل گفت، در حالی که به نظر می‌رسد ایران این حمله را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد، اما او «فکر می‌کند که آنها پیام را دریافت کرده‌اند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.