احتمال اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

در پی حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در پاسخ به جنایات این رژیم، مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند. وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است فردا یک نشست ویدئویی اضطراری داشته باشند که به بروکسل فرصتی برای ارزیابی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران می‌دهد.

ایران طی سالهای اخیر تحت شدیدترین تحریم‌های غرب قرار دارد و علی‌الظاهر زمینه برای تحریم جدید وجود ندارد.

نشریه فایننشال تایمز به‌نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در پی حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در پاسخ به جنایات این رژیم، مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند و در عین حال تلاش می‌کنند برای جلوگیری از رویارویی مستقیم بین جمهوری اسلامی و اسرائیل، از تمام کانال‌های دیپلماتیکی که با تهران دارند، استفاده کنند.

ایران شنبه‌شب ۳۰۰ موشک و پهپاد را به‌سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرد که اولین حمله مستقیم این کشور به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. اقدام ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در سوریه صورت گرفت.

در گزارش این نشریه آمده است: با موج دیپلماسی که دیروز در کنفرانس ویدئویی اضطراری رهبران گروه۷ به اوج خود رسید، مقامات اروپایی در سه حوزه متمرکز به توافق رسیدند: محکومیت ایران و ابراز همبستگی با اسرائیل؛ تدوین برنامه‌هایی برای تحریم‌های احتمالی؛ و استفاده از هر اهرم فشاری که آن‌ها هنوز علیه تهران دارند تا تنش‌ها را کاهش دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.