جزئیات حملات تروریستی زنجیره‌ای جیش الظلم به بلوچستان

نیروهای گروهک تروریستی جیش‌الظلم در ابتدای آغاز درگیری در شهرستان راسک، از ارتفاعات سمت بیمارستان راسک به مقر سپاه آتش گشودند که با پاسخ متقابل نیروهای سپاه مواجه شدند.

در این بین تعدادی از نیروهای گروهک تلاش کردند از طریق انفجار وارد مقر سپاه شوند که با هوشیاری رزمندگان مواجه شده و این اقدام آنها با آتش سنگین نیروهای سپاه ناکام ماند و در این حین حداقل یک تروریست به هلاکت رسیده و چند تن نیز زخمی شدند.

به گفته یک منبع آگاه، حداقل یک تروریست دیگر نیز در جریان تیراندازی‌ها به هلاکت رسیده است. هم‌اکنون رزمندگان در حال پاکسازی منطقه هستند.

در پی شنیده شدن صدای تیراندازی در بخش‌هایی از چابهار و راسک، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان حمله تروریستی همزمان به چند مقر نظامی در این استان را تایید کرد و گفت هم‌اکنون اوضاع تحت کنترل است.

به گفته علیرضا مرحمتی، تروریست‌ها قصد داشتند وارد مقر سپاه شوند که نیروهای نظامی و انتظامی بلافاصله پس از حمله با مهاجمان برخورد کرده و تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند و تلاش آنها برای ورود به مقر سپاه ناکام ماند.

معاون امنیتی استاندار سیستان‌وبلوچستان همچنین در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد که در حمله تروریستی دیشب در راسک و چابهار سه نفر از نیروهای حافظ امنیت به شهادت رسیدند. 

منابع خبری یکی از شهدای حمله تروریستی در راسک و چابهار را «عباس میر» جانشین کلانتری ۱۱ چابهار عنوان کرده‌اند. همچنین، ستوان کریمی از ماموران کلانتری ۱۱ چابهار دومین شهید حمله تروریستی به این کلانتری است.

به گفته معاون امنیتی استاندار، گروهک جیش‌الظلم مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

در حالیکه گروهک تروریستی جیش‌الظلم در بیانیه‌ای مدعی “عملیات زنجیره‌ای همزمان در چابهار، راسک و سرباز” شده بود، میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشور در گفتگو با شبکه خبر گفت به جز راسک و چابهار در هیچ محل دیگری درگیری وجود نداشته است.

به گفته میراحمدی، وضعیت در راسک و چابهار تحت کنترل است و تروریست‌هایی که (تا این لحظه) در برخی ساختمان‌های اطراف مناطق نظامی اقدام به تیراندازی کور می‌کنند، در محاصره‌اند و قطعا کشته یا اسیر خواهند شد.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: در این عملیات‌های تروریستی پنج نفر از نیروهای سپاه و فراجا به شهادت رسیده و ۱۰ نفر مجروح نیز شدند. میراحمدی ادامه داد: تاکنون هشت نفر از تروریست‌هایی که به مقر نظامی در دو شهرستان چابهار و راسک حمله کرده بودند به هلاکت رسیده‌اند.

وی افزود: در دو شهر چابهار و راسک تعدادی از تروریست‌های باقی‌مانده که پیش‌بینی می‌شود حدود ۶ نفر هستند، در محاصره کامل نیروهای امنیتی قرار دارند و تا ساعتی دیگر آنها نیز دستگیر یا به هلاکت خواهند رسید. معاون امنیتی وزیر کشور گفت: در چابهار تروریست‌ها به مقر سپاه حمله کردند و در مواجهه با نیروهای حافظ امنیت به یکی از ساختمان‌های مسکونی نفوذ کردند و تعدادی از افراد را گروگان گرفتند.

سخنگوی فراجا در خصوص آخرین جزئیات این حمله تروریستی گفت: در پی حمله تروریست‌ها در چابهار ۳ نفر از تروریست‌ها به درک و تعدادی نیز زخمی و تعدادی حین فرار وارد یک مجتمع مسکونی شدند و چند نفر از اعضای خانواده‌های ساکن را به گروگان گرفتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.