سنتکام: ۴ پهپاد که یک ناوشکن آمریکایی را هدف داشت سرنگون کردیم

فرماندهی مرکزی آمریکا بامداد پنجشنبه خبر داد که چهار پهپاد دوربُرد که از یمن به پرواز در آمده بود را سرنگون کرده است. سنتکام مدعی شد که این پهپادها، یک ناوشکن آمریکایی را که در دریای سرخ در حرکت بوده، هدف قرار داشتند.

روز چهارشنبه شبکه «المسیره» به نقل از خبرنگار خود در صعده گزارش داد آمریکا و انگلیس منطقه «القطینات» در شهرستان «باقم» (شمال غرب یمن) را مورد حمله قرار داده‌اند. با این حال، این رسانه یمنی به جزئیات بیشتری درباره این حمله و میزان خسارات وارده اشاره‌ای نکرد.

حملات آمریکا و انگلیس پس از آن به یمن آغاز شد که یمن به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی بود، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداد. یمن بعد از تشدید حملات اسرائیل به نوار غزه حمایت کامل خود را از مردم این منطقه و نیروهای مقاومت فلسطین اعلام کرده است.

آمریکا به دنبال تشدید عملیات‌های یمن، به همراه انگلیس و چند کشور دیگر ائتلافی دریایی تشکیل داده تا جلوی عملیات‌های یمن را بگیرد.جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی تاکنون بارها خاک یمن را مورد حمله قرار داده‌اند.

یگان پهپادی و نیروی دریایی یمن در پاسخ به این حملات، کشتی‌های نظامی آمریکا را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف حمله قرار می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.