زمان دقیق واریز مرحله دوم سود سهام عدالت مشخص شد

سهام عدالت یک برنامه‌ی اقتصادی در ایران است که به منظور ارتقاء عدالت اجتماعی و افزایش مشارکت مردم در سهام شرکت‌های دولتی اجرا شد. به طور خلاصه، طبق این برنامه، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی به مردم عرضه شد تا افراد معمولی نیز به عنوان سهامدار در این شرکت‌ها شرکت کنند.

هدف این برنامه از یک سو افزایش مشارکت عمومی در سهام شرکت‌ها و از سوی دیگر افزایش درآمد دولت بوده است. مردم می‌توانند سهام عدالت را با خریداری سهام از بورس اوراق بهادار یا از طریق اقداماتی که توسط دولت برنامه ریزی می‌شود، تهیه کنند. این برنامه اقتصادی از طریق ارتقاء آگاهی مردم و فراهم کردن فرصت‌های مشارکت در اقتصاد کشور به عنوان یکی از سیاست‌های توسعه‌ای دولت اجرا شد.

بر اساس صحبت‌های وزیر اقتصاد حالا در مرحله دوم دارندگان این سبدها نسبت به مبلغ دوره اول ۳۰ درصد کمتر دریافت خواهند کرد.

بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد سود مرحله دوم سهام عدالت دارندگان سبد ۴۹۲ هزار تومانی مبلغی نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان و دارندگان سبد ۵۳۲ هزار تومانی مبلغی نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان و دارندگان یک میلیون تومانی حدود ۹۰۰ هزار تومان می‌شود. سود سهام عدالت که قرار است ۲۵ اسفند واریز شود حدود ۳۰ درصد کمتر از مبلغ پرداختی در آذر ماه است.

در مرحله اول دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد؛ بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد سود مرحله دوم سهام عدالت دارندگان سبد ۴۹۲ هزار تومانی مبلغی نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان و دارندگان سبد ۵۳۲ هزار تومانی مبلغی نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان و دارندگان یک میلیون تومانی حدود ۹۰۰ هزار تومان می‌شود.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، گفت: سود سهام عدالت طبق قرار ٢۵ اسفند ۱۴۰۲ واریز می‌شود که مبلغ آن٣٠ درصد کمتر از رقمی است که پاییز امسال برای سهامداران واریز شد. البته رئیس سازمان بورس رقم دقیق سود سهام عدالت را اعلام می‌کند و امیدواریم که ٢۵ اسفند ماه به حساب سهامداران واریز شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.