330 هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: تا دهم بهمن ماه سال جاری ۳۳۰ هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده‌ایم که ۲۰ همت از تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ و هزینه‌های کمیته امداد در این باره ثبت شده است.

#اشتغالزایی#کمیته_امداد#فیروزآبادی#تسهیلات

 مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در همایش «راهبران پیشرفت کمیته امداد امام(ره)»  اظهار داشت: ما در کمیته امداد به مسئله اشتغال توجه کرده‌ایم. مسیر رایج این گونه بود که تسیهلات را به افراد متقاضی پرداخت می‌کردیم و خود آنها این موضوع را در دستور کار قرار می‌دادند، اما از سال گذشته  مسیر جدیدی را باز کردیم. این مسیر همان راهبری پیشرفت است که به اشتغال و موضع اشتغالزایی در کشور کمک می‌کنند.

وی افزود: راهبران اشتغال تلاش می‌کنند که تمامی شاغلین که به صورت فردی در حال اشتغالزایی هستند را در یک مکان جمع کرده و به مسائل و مشکلات آنها کمک کنند. این کمک به‌گونه‌ای است که استقلال فردی آنها نیز رعایت شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در ادامه با اشاره به برخی آمار این معاونت در کمیته امداد گفت: ما تا دهم بهمن ماه سال جاری ۳۳۰ هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده‌ایم که ۲۰ همت از تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ و هزینه‌های کمیته امداد در این باره ثبت شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات پرداختی ما نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر پیشرفت داشته است که جا دارد از وزارت اقتصاد، مجلس، وزارت کار و رفاه و بانک‌های عامل نیز در این باره قدردانی کنیم.

وی همچنین درباره  تسهیلات پرداختی نیز گفت: سال گذشته ۹۳ درصد از تسهیلات پرداختی ما به هدف برخورد کرده است این بدان معناست که تسهیلات پرداختی از سوی کمیته امداد به درستی به اشتغالزایی کمک کرده است. یکی از اقدامات ما در سال ۱۴۰۲ این است که بتوانیم تمام مجموعه‌هایی که تحت نظر راهبران ایجاد اشتغال کرده‌اند را با شرکت‌های بزرگ همراه کنیم و بتوانیم به‌عنوان صادرکنندگان به آنها کمک کنیم.

فیروزآبادی همچنین درباره صندوق ضمانت از مددجویان در کمیته امداد نیز گفت: این صندوق در کمیته امداد امام خمینی(ره) تشکیل شده است و تاکنون ۴ هزار فقره ضمانت صادر شده است. ان‌شاءالله در سال آینده تلاش می‌کنیم که صدور ضمانت را به ۳۰ هزار فقره برسانیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خواستار توجه به مشکلات مددجویان در بانک‌ها شد و گفت: معطلی مددجویان در بانک‌ها یکی از مسائلی است که به آن توجه می‌کنیم، باید تلاش شود که این معطلی کاهش یابد؛ چراکه مددجویان می‌توانند به اشتغالزایی بیش‌تر کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.