ژنرال آمریکایی: این سلاح ایرانی تهدید متفاوتی برای امریکاست

هواپیماهای بدون سرنشین یا همان پهپادهای ایرانی تهدید جدید و متفاوتی برای امریکا است. سیستم‌های تسلیحاتی ما برای مقابله با این تهدید طراحی نشده است. سیستم‌های تسلیحاتی ما در درجه اول برای رودررویی‌های بزرگ بین نیروهای متعارف طراحی شده است.

رابرت اسپالدینگ، ژنرال بازنشسته نیروی هوایی امریکا و خلبان بمب افکن‌های بی‌۵۲ و بی‌۲ در گفت‌وگو با بخش خبری شبکه تلویزیونی voa، در پاسخ به این سؤال که آرایش نظامی کنونی امریکا در منطقه چه پیامی را به جمهوری اسلامی می‌دهد، گفت: دولت جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران بر این باور هستند که به ایران حمله نخواهد شد.

بنابراین پرواز یک بمب افکن بی‌۵۲ بر فراز خاورمیانه بر رفتار جمهوری اسلامی تأثیری نخواهد داشت. ما می‌بینیم که حملات ادامه پیدا کرده و شاهد مجروح و یا کشته شدن سربازان امریکایی هم هستیم. او در ادامه گفت هواپیماهای بدون سرنشین یا همان پهپادهای ایرانی تهدید جدید و متفاوتی برای امریکا است. سیستم‌های تسلیحاتی ما برای مقابله با این تهدید طراحی نشده است. سیستم‌های تسلیحاتی ما در درجه اول برای رودررویی‌های بزرگ بین نیروهای متعارف طراحی شده است.

وقتی به ساختار نیروهای امروزمان نگاه می‌کنیم، آنها نمی‌توانند آمادگی دفاع از افرادمان در برابر آن تهدید در جنگ را داشته باشند. مقابله با این تهدیدات با تجهیزات کنونی پر هزینه بوده و منطقی نیست. بنابراین ما باید از نو برای مقابله با این قدرت پهپادی فکری کنیم. اسپالدینگ که پیشتر در شورای امنیت ملی کاخ سفید هم حضور داشت در پاسخ به این سؤال که آیا امریکا برنامه و استراتژی روشنی درباره برخورد با گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی دارد هم گفت: امریکا هنوز نتوانسته ایران، نیروهای مقاومت و منطقه را درک کند و اگر هم استراتژیست‌های ما به این مسأله برسند، نمی‌دانند چطور با آنها برخورد کنند!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.