مدرسه‌ها دیگر از مهر شروع نمی‌شوند! آغاز سال تحصیلی تغییر خواهد کرد

رئیس سازمان اداری و استخدامی: از مجلس خواستیم این اجازه را داشته باشیم که شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزان لزوما از ابتدای مهرماه نباشد. قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش‌وپرورش و وزارت آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم که این موضوع به مصرف انرژی و سلامت فرزندان در مناطق جغرافیایی مختلف در کشور کمک می‌کند.

میثم لطیفی گفت: قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش‌وپرورش و وزارت آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم که این موضوع به مصرف انرژی و سلامت فرزندان در مناطق جغرافیایی مختلف در کشور کمک می‌کند. 

در کمیسیون نهایی شده و قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم که این موضوع به مصرف انرژی و سلامت فرزندان در مناطق جغرافیایی مختلف در کشور کمک می‌کند. امیدواریم که این موضوع نهایی شود.

وی همچنین در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران آخرین وضعیت کاهش ساعت کاری کارکنان دولت را تشریح کرد و گفت: لایحه دولت این بود که ساعت کاری کارکنان دولت را از ۴۴ ساعت کاهش به ۴۲ و نیم ساعت کاهش دهیم.

 وی افزود: مطالعاتی در این خصوص انجام گرفت و پس از تجربه کرونا به این نتیجه رسیدیم که با کاهش ساعت کاری تا حدی می‌توانیم بهره‌وری را حفظ کنیم و تا حدی حتی بهره‌وری را نیز افزایش دهیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: یکی از دغدغه‌هایی که دولت داشت این بود که کارکنان دستگاه‌های اجرایی بتوانند بخشی از وقت خود را در کنار خانواده خود باشند. به همین جهت لایحه مربوط به کاهش ساعت کاری کارکنان تهیه شد.

به گفته وی در این لایحه موضوع دیگری نیز پیش بینی شد. در غیر از بخش ستادی دولت در سایر بخش ها، کارکنان شش روز در هفته بایستی در محل کار حضور می‌داشتند، ولی قرار شد به پنج روز تغییر کند و اعلام کنیم که این هم در مجلس پیگیری شود.

لطیفی عنوان کرد: نکته سومی که در لایحه پیش بینی کرده بودیم این بود که این اجازه را داشته باشیم که شروع سال تحصیلی برای دانش آموزان لزوما از ابتدای مهرماه نباشد. مجلس نیز با این موضوع موافقت کرده است. 

رئیس سازمان استخدامی اضافه کرد: با توجه به این‌که در تعطیلات مجلس هستیم امیدواریم در اولین فرصت بعد از بازگشایی مجلس این موضوع را پیگیری کنیم. دو فوریت آن رای آورده است، متن در کمیسیون اجتماعی نهایی شده و بین مجلس و دولت در این خصوص اختلاف نظری وجود ندارد.

وی در پاسخ به این‌که آیا برای مادران شاغلی که دارای فرزندان خردسال هستند نیز مزایایی در نظر گرفته شده است، گفت: در قانون جوانی جمعیت و در قوانین و مقررات دیگر برای مادران دارای کودکان زیر هفت سال و کودکان شیرخوار که ساعت شیردهی مشخصی دارند قوانین مشخصی وجود دارد. در این دولت بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی زدیم که حتی‌المقدور دستگاه‌های اجرایی مهدکودک ایجاد کنند یا مهدکودک نزدیک دستگاه اجرایی داشته باشیم که مادرانی که کودک دارند بتوانند از آن استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.