اتهامات وارده علیه ایران در بیانیه گروه ۷ کاملا مردود است

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه: ما طرح موضوعات سیاسی یکجانبه را با اهداف و انگیزه‌های سیاسی تلقی می‌کنیم و این اظهارات را مردود اعلام می‌کنیم.

بر خلاف ادعاها، ایران در موضوع هسته ای نشان داده طرف مسئول است. گزارش‌های اژانس نشان داده که فعالیت‌های ایران کاملا صلح آمیز است و هیچ خطری موجه هیچ طرفی نیست. آنانی که فعالیت‌های ایران را به دروغ تهدید فرض می‌کنند از جمله کشورهایی هستند که دارای زرادخانه هسته‌ای هستند که تهدیدی برای امنیت و صلح بین المللی است.

ایران اثبات کرد که ایران طرف مسئول برای صلح سازی در منطقه است. رویکردهای نظامی کمکی برای تحقق اهداف سیاسی نمیکند. ما بارها اعلام کردیم که هیچ پهپادی را به روسیه برای استفاده در جنگ صادر نکردیم.

به گزارش شبکه شرق، نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در این نشست، با تبریک برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران بعد از ۶ سال گفت: در این جا لازم است از اهالی رسانه و دوستان در وزارت ارشاد برای برگزاری این نمایشگاه تشکر کنم.

او همچنین در ابتدای سخنان خود، از حضور باشکوه مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این حضور باشکوه نشان داد که مردم کشورمان، خستگی‌ ناپذیر پای ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام هستند.

کنعانی گفت: این حضور، خاک یاس و ناامیدی را بر دشمنان این مرز و بوم پاشید.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به صورت باشکوه در نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور برگزار شد .

کنعانی همچنین با اشاره در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و با اشاره به اهمیت حضور باشکوه مردم در این انتخابات گفت: حضور باشکوه مردم در این انتخابات نشان خواهد داد که مردم ایران مسئولانه، متعهدانه و علاقه‌مندانه پای انقلاب اسلامی هستند.

کنعانی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ گزارش کوتاهی از فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی در یک سال گذشته گفت: در یک سال گذشته شاهد پویایی در روابط خارجی بودیم. در یک سال گذشته تلاش داشته‌ایم که سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی پررونقی داشته باشیم‌.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در سایه ارشادها و راهنمایی‌های حکیمانه رهبری و مبتنی بر نگاه دولت ایران مبنی بر گسترش روابط با کشورهای همسایه و حوزه آسیا و برقراری روابطی پویا و متوازن با کشورهای مختلف جهان شاهد پویایی چشم‌گیری در توسعه روابط خود بودیم.

کنعانی ادامه داد: ما شاهد دوران روابط بسیار خوب و پویایی با اکثر همسایگان مرزی و منطقه‌ای هستیم و در سایه توسعه روابط اقتصادی، شاهد توسعه تبادلات تجاری با کشورهای همسایه و پیرامونی و البته کشورهای دور دست هستیم. استفاده از سازوکارهای منطقه‌ای و چندجانبه یکی دیگر از دستاوردهای سیاست خارجی ایران بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: عضویت در برخی سازوکارهای مهم از جمله بریکس و تقویت روابط با سازمان همکاری اوراسیا و امضای برنامه های جامع بلند مدت با برخی کشورها نشان دهنده پویایی کشور در رونق بخشی به روابط تجاری و سیاسی جمهوری اسلامی ایران است‌.

وی تصریح کرد: دولت توسعه مناسبات اقتصاد محور را با جدیت محل توجه خودش قرار داده و این موضوع را دنبال خواهد کرد. توجه به همه ظرفیت‌های ملی به ویژه در زمینه توسعه تجاری محل توجه دستگاه سیاست خارجی است و امیدواریم که بتوانیم انتظارات به حق ایران را محقق کنیم و شرایط اقتصادی بهتری را برای معیشت مردم رقم بزنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.